به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید محمد بطحایی معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در سومین روز از سی و یکمین دوره اجلاس رؤسای آموزش و پرورش مناطق کشور گفت: بخشی از اختلال در منابع مالی آموزش و پرورش ناشی از اختلال در ساختار نیروی انسانی است.
وی در ادامه با اشاره به سیاستی که به جد در سال تحصیلی آینده دنبال خواهد شد افزود: پرداختهای غیر ثابت ما مشروط به تحقق سیاستهایی است که برای اصلاح ساختار نیروی انسانی در نظر گرفته شده است.
بطحایی ادامه داد: ما برای اینکه به بحران منابع در آموزش و پرورش فائق آییم می بایست بودجه عمومی آموزش و پرورش و سهم اعتبارات غیر پرسنلی را افزایش دهیم و مشارکت غیر دولتی را نه به عنوان یک انتخاب بلکه به عنوان یک ضرورت دنبال نماییم همچنین سرمایهها و دارایی ها را مدیریت کرده و اختیارات را به سطوح پایینتر تفویظ کنیم.
وی همچنین تصریح کرد: با آغاز سال تحصیلی موقعیت هر منطقه را مورد ارزیابی قرار میدهیم ومنطقهای موفق خواهد شد که تراکم کلاس آن بالا باشد و نسبت دانش آموز به کارکنان آن نیز افزایش پیدا کند زیرا که نسبت 11 به یک اختلال در نظام مدیریت سازمان را نشان میدهد.
معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خطاب به مدیران مناطق گفت: بخشنامههایی که برای حوزه منابع انسانی فرستادهایم را دوباره مرور کنید زیرا این بخشنامههای به عنوان ظرفیتهایی است که برای اصلاح مدیریت منابع انسانی خود استفاده می شود.
بطحایی ادامه داد: معلمین و کادر آموزشی که در حین سال تحصیلی بازنشسته میشوند مشروط به اینکه درآن منطقه نیاز به خدمت آنان باشد از آنها استفاده خواهد شد.
وی اضافه کرد: درصدد هستیم ظرفیتی را برای بازنشستگی پیش از موعد همکارانی که به دلایلی از جمله بیماری یا مشکل خانوادگی قصد بازنشسته شدن را دارند ایجاد کنیم تا آنان بتوانند پیش از موعد و بدون سنوات ارفاقی بازنشسته شوند.
بطحایی گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که دنبال می کنیم مشکلی است که در حوزه مدیریت منابع انسانی ادارات وجود دارد و بنا به تأکید وزیر این موضوع را دنبال خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه اجلاس اظهار داشت: از همان روزهای اول تأکید من بر آموزش و پرورش این بوده که پرداختها متناسب با سلسله مراتب سازمانی باشد و این یک اصل مدیریتی است زیرا همکارانی که در سلسله مراتب سازمانی حضور پیدا می کنند میبایست فوق العاده شغل آنان متناسب با آن پست سازمانی باشد.
وی در ادامه افزود: کار در آموزش و پرورش دستوری نیست بلکه اقناعی است و اگر ما این رویکرد را در سلسله مراتب سازمانی آموزش و پرورش ساری و جاری نماییم مشکل آموزش و پرورش حل خواهد شد.
انتهای پیام/
بروند با تشکر