رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: مصرف موادمخدر شیشه سرنوشت دو نفر را با قتل رقم زد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ صابر عباس‌زاده ظهر امروز در جمع  خبرنگاران اظهار داشت: پس از اطلاع از وقوع حادثه حریق گاوداری متروکه و کشف اجساد دو نفر در داخل اتاقک گاوداری بلافاصله کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنائی و بررسی صحنه و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شده و صحنه به دقت مورد بررسی علمی قرار گرفت.
 
وی افزود: در نگاه اول موضوع حریق، عادی به نظر می‌رسید اما با بررسی بیشتر صحنه مشاهده شد اجساد در اثر حریق از بین رفته‌اند.
 
وی اضافه کرد: با تحقیقات میدانی مشخص شد گاوداری متعلق به فردی به هویت معلوم، مجرد، 25 ساله و معلول جسمی و حرکتی بوده و در آن محل اقامت داشته و محل مذکور بعد از فوت پدر وی به پاتوق افراد سابقه‌دار و معتاد تبدیل شده و افرادی شب‌ها در آنجا بیتوته می‌کردند.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: در نتیجه به منظور شناسائی جسد نفر دوم با ارجاع پرونده به این پلیس اقدامات گسترده پیرامون موضوع مبنی بر عمدی یا غیرعمدی بودن حریق انجام  شد و یک بار دیگر صحنه حادثه مورد بررسی دقیق قرار گرفت.
 
وی تصریح کرد: از داخل خاکستر بجامانده یک عدد عصای معلولیت زیربغلی که ذوب شده بود کشف و از اولیاء دم متوفی اول در خصوص عصا و تعلق آن به وی تحقیق به عمل آمد و آنها بیان داشتند این عصا متعلق به متوفی ما نیست بلکه متعلق به فردی با هویت معلوم، 23 ساله معتاد و مجرد است که به کار تکدی‌گری مشغول بوده و شبها را به دلیل نداشتن جا نزد متوفی می‌ماند.
 
وی با بیان اینکه اولیاء دم فرد مذکور شناسائی شده و عصای مکشوفه به رویت آنان رسیده و مورد تایید آنها قرار گرفت خاطرنشان کرد: کارآگاهان با بررسی‌های بیشتر و پرینت مکالمات متوفی اول و شناسایی افراد معتادی که به گاوداری تردد داشتند متوجه شدند هر دو مقتول به اتهام اعتیاد مدتی پیش دستگیر و به کمپ منتقل شده‌اند.
 
عباس‌زاده، کارآگاهان در ادامه تحقیقات با مراجعه به پلیس مواد مخدر به هویت اصلی متهم پی برده و با انجام اقدامات فنی و پلیسی در نهایت محل تردد وی شناسائی و در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد.
 
وی یادآور شد: متهم در ابتدا منکر هرگونه ارتباط با موضوع قتل شده ولی با بازجویی‌های علمی دقیق و ارائه مستندات و مدارک جمع آوری شده لب به اعتراف گشوده و بیان داشت: به دلیل اعتیاد یک ماه قبل از خانه بیرون زده و در تبریز در داخل پارکها می‌خوابیدم تا اینکه با متوفی اول آشنا شده و چون او معلول بوده به وی کمک می‌کرده و او نیز در عوض اجازه می‌داد تا شب‌ها پیش او بمانم ولی چون متوفی دوم او را لو داده و به اتهام اعتیاد دستگیر و به کمپ برده شدم از وی کینه داشتم، لذا شب حادثه به نزد وی رفته و پس از استعمال شیشه با وی مشاجره کرده و سپس با چوب به سر متوفی دوم زده و وی فوت کرد و چون متوفی اول معلول بود و سر و صدا می‌کرد او را نیز با چوب زده و نقش زمین کردم. سپس چوب‌هایی که داخل محوطه بود را جمع‌آوری کرده و روی اجساد گذاشته و جهت عدم شناسائی اجساد آنها را آتش زدم.
 
رئیس پلیس آگاهی استان در پایان خاطرنشان کرد: با اعتراف صریح متهم، پرونده به دادسرا ارسال و متهم با قرار قانونی صادره روانه زندان شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیشه ، تبریز ، حوادث ، جسد ، معتاد ، جنایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار