دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی چشم رضوی گفت: عمل جراحی لیزیک در کشور با موفقیت 98 درصدی انجام می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، بهزاد برازنده اظهار کرد: در حال حاضر از شیوه‌های مختلفی در جراحی عیوب انکساری چشم استفاده می‌شود.

برازنده با اشاره به افزایش اعمال جراحی‌ رفراکتیو به منظور اصلاح نمره‌‌های چشم در افراد، عنوان کرد: نخستین شرط برای انجام عمل جراحی رفراکتیو (لیزیک) سن بیمار است.

وی با اشاره به اینکه این عمل جراحی در سن 18 سالگی به بعد انجام می‌شود، تصریح کرد: این جراحی‌های سه گانه در موارد نزدیک‌بینی حدودا تا شماره 10، در افراد آستیگمات حدودا تا شماره 5 و در افراد دوربین نیز حدودا تا شماره 5 قابل اصلاح است.

دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی چشم رضوی با اشاره به تفاوت تکنیک‌های رفراکتیوِ لازک، PRK و لیزیک، گفت: امتیاز روش لیزیک این است که بیمار بعد از عمل جراحی احساس درد و ناراحتی ندارد.

گفتنی است؛ نخستین کنگره بین‌المللی چشم رضوی با هدف آشنایی چشم پزشکان و متخصصان علوم بینایی و چشم کشورمان با آخرین دستاوردهای دنیای چشم پزشکی و فراهم کردن زمینه برای ارتقاء سطح سلامت جامعه ششم تا هشتم شهریور ماه در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: مشهد ، چشم ، لیزیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.