مستند "پرندگان بی‌‏پایان" از جدیدترین تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی رامین ندافی به موضوع مهاجرت پرندگان مهاجر، تخریب زیستگاه و نابودی آنان می پردازد.

به گزارش   حوزه سینما باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، رامین ندافی پیرامون موضوع این مستند اظهار داشت: هر سال از مناطق شمالی ایران (سیبری) بیش از یک میلیون و دویست هزار قطعه پرنده مهاجر به استان گلستان مهاجرت می کنند، اما از این تعداد کمتر از صدهزار قطعه به سرزمینشان بازمی گردند.
 
وی افزود: علت نابودی این پرندگان موضوع این مستند 40 دقیقه است که به سه جنبه شکار بی رویه و غیر اصولی، تخریب زیستگاه این پرندگان و تغییر اکوسیستم منطقه می پردازد. تخریب طبیعی زیستگاه ها نیز از دیگر عوامل کاهش این پرندگان به شمار می آید، اما مدیریت درست می تواند این پرندگان و به طور کلی محیط زیست را از این بحران نجات دهد. 

این مستندساز ادامه داد: در حال حاضر تحقیق و پژوهش مستند"پرندگان بی‌‏پایان" به اتمام رسیده و بزودی تصویربرداری این فیلم آغاز می شود. 

وی تصریح کرد: اکثر مناطق استان گلستان از میان کاله تا پارک ملی برای تصویربرداری این مستند استفاده می شود؛ به عبارت دیگر هر مکانی که پرندگان از بالا نگاه کنند و آئینگی و نور ببینند، برای آنها حکم استراحتگاه داشته و برای گروه تولید، لوکیشن تصویربرداری به حساب می آید.

گفتنی است؛ عوامل تولید مستند «پرندگان بی پایان» عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: رامین ندافی/ تصویربردار: رضا تیموری/ صدابردار: احمدرضا طائی/ تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهری اذرپور
۰۹:۰۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
زمین امانتی است در دست ما وظیفه داریم این امانت را به ایندگان تحویل دهیم واین امکان پذیر نیست مگر باتوجه مسیولانه دولت
Japan
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
با آرزوی موفقیت برای شما
آخرین اخبار