معاون اول رئیس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه فرش دستباف:

لزوم گسترش بازار کالاهای ایرانی در جهان

معاون اول رئیس جمهور گفت: یکی از جهت‌گیریهای اصلی در خروج از رکود این است که بازار کالاهای ایرانی توسعه و افزایش یابد که لازمه آن افزایش صادرات غیر نفتی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه فرش دستباف با اشاره به اینکه فرش دستباف ایران یکی از اقلام مهم صادراتی است گفت: این کالای صادراتی در برهه‌ای از زمان به کمک صادرات ایران آمده است و در جایی که صادرات ما کاهش یافته بود به افزایش آن کمک کرد.

وی افزود: در امر صادرات باید هم به کالاهای سنتی مانند فرش، پسته و زعفران توجه کنیم و هم به کالاهای مدرن صنعتی توجه شود.

جهانگیری افزود: صنعت فرش ایران فقط کالای صادراتی ارز آور نیست بلکه یک هنر صنعت است که معرف تمدن ایران و فرهنگ ایرانی در هر نقطه‌ای از جهان است.

وی تصریح کرد: باید موانع صادراتی برطرف شود و همچنین شرایط برای تولیدکنندگان فرش که جز مظلوم‌ترین تولیدکنندگان هستند تسهیل شود.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: در این مقطع زمانی که صادرات موضوع اول کشور است باید همه صادرکنندگان به کمک دولت بیایند تا صادرات غیر نفتی بخصوص صادرات فرش افزایش پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات روی داده در روسیه گفت: با توجه به اینکه روسیه واردات مواد غذایی و خوراکی و سبزیجات را از اروپا ممنوع کرده هم ما و هم روسیه علاقه‌مندیم که روابط تجاری خود را توسعه دهیم و امید واریم که بتوانم خلاء بازار روس‌ها را پر کنیم که این کار تنها با برنامه‌ریزی در دولت و همکاری بخش خصوصی میسر می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: برای مقابله با بی‌کاری راهی جز بهبود فضای تولید داخلی وجود ندارد و دولت در این راستا 30 ماده را بعنوان لایحه به مجلس فرستاده و همین تعداد را هم در دست نصویب دارد.

جهانگیری ادامه داد: یکی از جهت‌گیری های اصلی که در خروج از رکود اتفاق افتاده این است که بازار کالاهای ایرانی بزرگ شود و افزایش یابد که لازمه آن افزایش صادرات غیر نفتی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرش ، دستباف ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار