رئیس مرکز ملی فرش ایران:

فرش دستباف آمیخته‌ای از فرهنگ و اقتصاد است/ تبلیغات نامناسب و تحریم دو مشکل فعالان فرش

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش دستباف نمونه بارز آمیختگی اقتصاد و فرهنگ است که توجه ویژه را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف گفت: در نمایشگاه امسال به دنبال افزایش کمی نبودیم اما در پی رشد کیفی، رشد کمی را هم شاهد بودیم.
 
وی افزود: در این نمایشگاه حدود 700 غرفه در اختیار شرکت‌های تولیدی و صادراتی قرار گرفته که نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد را نشان می‌دهد.
 
کارگر گفت: نمایشگاه امسال در مساحتی بیش از 29 هزار متر مربع برگزار می‌شود و گفتنی است از برگزاری نمایشگاه در چادرها امسال خودداری شده است.
 
رئیس مرکز ملی فرش در ادامه با اشاره به برنامه‌ها در زمان برگزاری نمایشگاه فرش دستباف گفت: برگزاری 4 کارگاه آموزشی ویژه تجارت جهانی فرش دستباف، برگزاری همایش فرش دستباف، برند ملی با حضور صاحبنظران، دعوت از بازرگانان خارجی و همچنین چهارمین جشنواره فرش برتر از برنامه‌های مورد اجرا در زمان برگزاری نمایشگاه فرش دستباف است.
 
وی درادامه با اشاره به نام گذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ گفت: فرش دستباف یک نمونه بارز از اقتصاد و فرهنگ کشور است.
 
کارگر در ادامه با اشاره به موقعیت فرش دستباف در صادرات غیر نفتی گفت: علی‌رقم شرایط نامناساب فرش دستباف همچنان جایگاه خود را در صادرات غیر نفتی حفظ کرده است.
 
رئیس مرکز ملی فرش ایران دو خواسته مهم را بعنوان خواسته فعالین فرش دستباف ذکر کرد و گفت: اولین خواسته این صنف تبلیغات مناسب است چرا که تبلیغات پروسه‌ی هزینه‌بر و مستمر است و تنها کار یک بنگاه نیست و بودجه و توجه خاصی را می‌طلبد.
 
وی تحریم‌ها را عامل دیگری ذکر کرد و افزود: 4 سال است که آمریکا ورود فرش دستباف ایران را به این کشور ممنوع کرده که این یک ظلم هم به فروشندگان و هم به خریداران است و امیدواریم این شرایط بهبود یابد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فرش ، دستباف ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار