118هزار قاليباف بيمه شدند

رييس مرکز ملي فرش ايران از معرفي118 هزار قاليباف و شاغلين حرف مرتبط به سازمان تامين اجتماعي براي بهره مندي از مزاياي بيمه هاي اجتماعي قاليبافان در مرداد 92 تا مرداد 93 خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، حميد کارگر گفت : اين مرکز همچنين در مدت ياد شده آموزش عمومي قالي بافي به 9400 نفر جهت تامين قالي باف مورد نياز در 19 استان و کمک به 50 واحد توليد طرح و نقشه براي تجهيز نرم افزار طراحي فرش را به انجام رسانده است.

کارگر افزود : برگزاري مسابقه طرح و نقشه فرش در 8 منطقه کشور و برگزاري نمايشگاه آثار برگزيده در تهران، پياده سازي و استقرار سامانه هوشمند سفارش پذيري در 15 واحد نمونه ، مميزي نظارتي 45 واحد توليدي از لحاظ استاندارد سازي مواد ، طرح ها، روشها و محصولات و نيز ساخت دارنمونه ارگونومي و اخذ تاييديه کارشناسان امر براي توليد و ترويج آن ازديگر اقدامات يکساله اين مرکز است.

به گفته وي حمايت از تشکيل شوراي فني در 5 استان ، برگزاري جشنواره سالانه در محل موزه فرش ايران ، اصلاح شيوه نامه تشکيل اتحاديه هاي صنفي قاليبافان ، پرداخت تسهيلات بصورت يارانه سود تسهيلات بانکي به 12 نفر از ذينفعان ، ارتقاي دانش و توانمنديها و خلاقيت80 نفر از تجار نيز اقداماتي است که مرکز ملي فرش در کارنامه يکساله خود دارد.

کارگر افزود : اين مرکز ارتقاي دانش و توانمنديها و خلاقيت 200 نفر از طراحان و نقاشان و 120 نفر از مربيان دوره هاي آموزش قاليبافي و 360 نفر از ناظرين فني فعال در کارگاه هاي قالي بافي ، آموزش 40 تورليدر جهت آگاهي از ويژگي هاي فرش دستباف جهت راهنمايي گردشگران خارجي ، آموزش 40 نفر از مديران عامل فعال در تعاوني ها و اتحاديه هاي استان آذربايجان غربي و ايجاد رقابت و انگيزه بين دانشجويان و دانش آموزان برتر کشوري را در مدت ياد شده به انجام رسانده است.

وي در ادامه افزود: مرکز ملي فرش براي آشنايي با روشهاي علمي و غير مخرب شستشوي فرش دستباف اقدام به شناسايي رنگزاهاي طبيعي و مصنوعي کرد، همچنين طي مدت ياد شده وضع موجود کارگاههاي رنگرزي در 8 منطقه کشور را بررسي کرده است و به منظور بررسي وضع کالاهاي جايگزين و مکمل فرش دستباف ايران در بازارهاي داخلي وضع کفپوشها را طي سالهاي 60 تا 89 مورد بررسي قرار داد.

کارگرتصريح کرد : در بازار رقابتي امروز يکي از پيش نيازهاي ورود به بازارهاي مختلف صادراتي کسب اطلاعات اين بازارهاست و به اين منظور معرفي طرح ها و نقوش فرش دستباف به تجار خارجي در دستور کار اين مرکز قرار گرفته است.

بر پايي نمايشگاههاي داخلي نيز ازديگر اقداماتي است که به گفته رييس مرکز ملي فرش ، اين مرکز به منظور توسعه صادرات فرش و شناسايي اين هنر به نسل جوان انجام مي دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: قالی ، فرش ، دستبافت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۴:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
هنرمندانی در کشور هستند که عمر خودرا بپای هنر و صنایع دستی پر زحمت مانند مصنوعات چوب یا همان صنایع داری و غیره گذاشتند..و اکنون در سنینی هستند که شرایط بیمه شدن را ندارند...در حالیکه صدها و هزاران کار دستی هنری آنان در منازل مردم است...
ایکاش مسوولین فکری برای اینگونه هنرمندان گمنام هم بکنند...
آخرین اخبار