اصفهان/

حمل و نقل سریع، اولویت وزارت راه و شهرسازی در شهرهای جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت کار این وزارتخانه در شهرهای جدید، ایجاد حمل و نقل سریع السیر است.

محسن نریمان درگفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،گفت: مترو،شهرهای جدید را به شهر مادر متصل می کند و مشکلات حمل و نقل کاهش می یابد.

وی هنگام بازدید از شهر بهارستان افزود:در استان اصفهان راه های هر سه شهر بهارستان، مجلسی و فولادشهر، برنامه ریزی شده و با ارتباط ریلی این شهرها با شهر مادر مثل اصفهان می توانیم گامی موثر برای شهروندان شهرهای جدید برداریم.

وی با تاکید بر اینکه طرح مترو بهارستان از شهرهای جدید دیگر استان جلوتر است،گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال 94 طرح مترو را به بهره برداری برسانیم، زیرا معتقدیم یکی از راههای اقبال مردم برای سکونت در این شهر مترو است.
نریمان هدفش از سفر به اصفهان را بازدید از سه شهر جدید بهارستان، مجلسی و فولاد شهر عنوان کرد و افزود: احداث شهر چهارم جدید در اصفهان به نام ˈشیخ بهاییˈ از دیگر اهداف این سفر است و نظر مقامات محلی و کارشناسان و زمینه های انجام این کار را بررسی می کنیم.
رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید همچنین با کلنگ زنی طرح احداث دانشگاه غیر انتفاعی شیخ بهایی در شهر بهارستان افزود: این اقدام توسط بخش خصوصی و تعدادی از اساتید، در سالهای گذشته با دور اندیشی مناسب، با هدف توسعه آموزش انجام شد و امروز شاهد توسعه این دانشگاه هستیم. نریمان گفت: شهر جدید باید با هویت ویژه ایرانی اسلامی شکل بگیرد.
وی ایجاد مدارس و توسعه فضاهای آموزشی و بهداشتی و درمانی را از دیگر دغدغه های این شرکت عنوان کرد.
نریمان همچنین درخصوص مسکن مهر شهر بهارستان گفت: بهارستان نسبت به سایر پروژه های مسکن مهر کشور وضع مطلوبی دارد و جزو شهرهایی است که امسال پرونده مسکن مهر آن بسته می شود.
شهر بهارستان در حدود 15 کیلومتری جنوب شهر اصفهان قرار دارد  .


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.