گردشگری در ایران/

شهری زیبا در کنار رود کارون + تصاویر

ملاثانی در 25 کیلومتری شهر اهواز و در امتداد شرق رود کارون قرار گرفته‌است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ملاثانی شهری است در استان خوزستان. این شهر در 25 کیلومتری شهر اهواز و در امتداد شرق رود کارون قرار گرفته‌است و دارای زمینهای حاصلخیز و باغهای میوه و کشتزارهای وسیع مدرنیزه است. در این بخش دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان قرار دارد که به توسعه و رونق کشاورزی ودامپروری به شیوهٔ جدید وعلمی منطقه کمک نموده‌است.


 

 شهر ملاثانی در مسیر جادهٔ اهواز – مسجدسلیمان و اهواز – شوشتر قرار گرفته‌است، و دارای اهمیت ارتباطی است.این شهر به دو قسمت ملاثانی قدیم (بلوار معلم) و جدید (کوی قدس یا گلن آباد) تقسیم می‌گردد. وجه نامگذاری آن به مرحوم شیخ ملاثانی ابن خلف ابن عمار از شیوخ قبیلهٔ عرب آل حمید ساکن در آنجا برمیگردد. زبان رایج آن میان مردم عربی و فارسی گویش شوشتری است. بخش اعظم مردم این شهر عرب هستند و به زبان عربی سخن می‌گویند. مابقی مردم اکثرا به زبان فارسی و لهجه شوشتری سخن می گویند. همه مردم این شهر مسلمان و از شیعه اثنی عشر هستند. شهر ملاثانی تا قبل از شروع جنگ از جمعیت کمی برخوردار بود، اما با بروز جنگ تحمیلی، و حضور جنگ زدگان، جمعیت این شهر افزایش یافت، بطوری که با پایان یافتن جنگ، تعدادی از جنگ زدگان در این شهر باقی ماندند. بعدها بدلیل مشکلات کشاورزی و مهاجرت کشاورزان مناطق اطراف به این شهر، این شهر دارای جمعیت بالایی شد و حد نصاب تبدیل از روستا به شهر را کسب نمود.

 



مشراگه


مشراگه (رامشیر)، شهری از توابع بخش مشراگه شهرستان رامشیر در استان خوزستان ایران است.روستای مشراگه پس از تجمیع با روستای ام‌الصخر و نقطه جمعیتی شرکت بانه به شهر تبدیل و به عنوان شهر مشراگه شناخته می‌شود.
 

انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، شهر ، رود ، اهواز ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار