فَشَم یا شهر اوشان-فشم-میگون یا همان شهر قصران،معرب کوهسران از شهرهای استان تهران در ایران است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛فَشَم یا شهر اوشان-فشم-میگون یا همان شهر قصران(معرب کوهسران) از شهرهای استان تهران در ایران است.

این شهر در بخش رودبارقصران شهرستان شمیرانات قرار دارد و در گفتار عامیانه بیشتر با نام اوشون-فشم مشهور است.



شهرستان شمیران که مشتمل از چهار شهر تجریش، لواسان ، شمشک و فشم است منطقه یک تهران را تشکیل می‌دهد.
 
اوشان-فشم-میگون باغ شهری در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی شهر تهران با مرکزیت فشم و در مسیر جاده لشگرک قرار گرفته. اوشان، فشم، میگون دارای باغ‌های میوه بسیار هستند و هوای آن در بهار و تابستان معتدل است.



عموما شهر کوهپایه ای و سردسیری است. لذا در اطراف آن سه پیست اسکی قرار دارد. روستاهای ایگل، آهار و شکراب در مسیر اوشان و همچنین روستاهای امامه در مسیر فشم و پس از آن در مسیر راست از دوراهی فشم روستاهای روته، زایگان، لالان، آبنیک، گرمابدر، جانستون و در مسیر چپ از دوراهی فشم روستاهای میگون،دربندسر، شمشک از مناطق تفریحی‌اند.
 
روستاهای ایگل، باغگل آهار و شکرآب در مسیر بعد از اوشان و همچنین روستاهای امامه در مسیر دو راهی امامه(نرسیده به فشم) ودر مسیر سمت راست میدان فشم روستای روته و بعد به روستای زایگان می رسیم جانستون، لازم به ذکر است در دوراهی زایگان سمت چپ به سمت روستا لالان و مستقیم روستا آبنیک، گرمابدر و دشت لار و در مسیر چپ از دوراهی فشم شهر میگون و روستاهای جیررود، دورود، دربندسر ، شمشک از مناطق تفریحی‌اند فشم دارای آب هوای خوبی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، کوه ، رود ، طبیعت ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار