گردشگری در ایران/

جایی که در تابستان هم بسیار خنک است +تصاویر

شهرستان فريمان از شهرستان‌هاي استان خراسان رضوي است که مرکز اين شهرستان شهر فريمان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛شهرستان فريمان از شهرستان‌هاي استان خراسان رضوي است. مرکز اين شهرستان شهر فريمان است. قلندرآباد، سفيدسنگ و فرهادگرد ديگر شهرهاي آن هستند. در سال 1385، اين شهرستان تعداد 87,266 نفر جمعيت داشته‌است.
فريمان در 75 کيلومتري جنوب شرقي مشهد واقع شده‌است. اين شهرستان با 3325 کيلومتر مربع وسعت از شمال و شمال غربي به مشهد، از شرق به تربت جام و از جنوب به تربت حيدريه محدود مي‌شود. ارتفاع آن از سطح دريا 1405 متر است و داراي دو بخش مرکزي و قلندرآباد و دهستان‌هاي فريمان،سنگ بست، بالابند و قلندرآباد است. دو رشته کوه در اطراف فريمان قرار دارد که بلندترين آنها کوه کيلاق با 2942 متر ارتفاع است و کوه بي بي غيب با ارتفاع 2881 متر، قطار النگ با ارتفاع 2605 متر و کوه دال(عقاب سياه) با ارتفاع 2219 متر در زمره بلندترين قلل اين شهرستان به شمار مي‌آيند. در اين منطقه رودخانه‌هاي فريمان، سنگ بست، قلندرآباد، کلاته منار و براشک جريان دارند و پوشش گياهي آن شامل درختان ارس، پسته و گونه‌هاي گون، درمنه، قياق گل بنفشه است. در مجموعه حيات وحش شهرستان فريمان حيواناتي همچون قوچ، آهو، کل، خرگوش و پرندگاني نظير کبک و تيهو زندگي مي‌کنند که اين خود از آب و هواي مساعد اين منطقه حکايت دارد.آب وهواي فريمان درفصل بهارو تابستان بسيارخنک ودل انگيزو درپاييز وزمستان بسيارسرداست.اين وضعيت آب وهوايي تا حدودزيادي تحت تأثيرمنطقه سيبري قراردارد.



رباط تاريخي فريمان

بناي اصلي اين کاروانسرا مربوط به دوره صفويه‌است. اين کاروانسرا از جمله کاروانسراهايي با پلان مربع است که داراي قوسها، درگاهي ايوان ورودي و ساير ويژگيها است. احتمالاً اين بنا در دوره‌هاي بعدي هم مورد مرمت و بازپيرايي قرار گرفته‌است. قسمت‌هاي داخلي اين بنا شامل حجره‌ها ، اصطبل ، هشتي ورودي و حياط مرکزي است و نماي بيروني آن داراي چهار برج است. اين رباط در محدوده شهر فريمان قرار دارد.

باغ ملي فريمان
اين باغ بزرگ‌ترين باغ ملي استان است و عوارض معماري بکار رفته در فضاي ورودي شامل ستونهاي پيوسته در ورودي غربي و سبک ديوارهاي آن ، آنرا در زمره منحصر بفردترين باغهاي ملي کشور در آورده‌است. اين باغ در هسته مرکزي شهر قرار گرفته و محلي دلنشين براي استراحت مسافران و گردشگران به شمار مي‌آيد. عمارتي در وسط اين باغ قرار گرفته که هم‌زمان با باغ ملي ساخته شده ولي در سالهاي گذشته تغييراتي در نماي آن صورت گرفته‌است.

تفرجگاه طبيعي زرکک
اين تفرجگاه در فاصله 17 کيلومتري جنوب غربي فريمان در حدواسط جلگه رخ و مرکز شهرستان بين دو رشته کوه زيباي قطارالنگ و يخ آبي واقع شده‌است. اين منطقه داراي چشمه‌هاي جوشان و طبيعتي سرسبز است که هر ساله تعداد زيادي از مسافران و گردشگران از اين منطقه بازديد مي‌کنند.


برچسب ها: گردشگری ، کوه ، رود ، بهار ، تابستان ، باغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار