رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه گفت: در سال جاری 194 طرح تحقیقاتی در مناطق مختلف دیم کشور توسط کارشناسان این موسسه اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،غفاری در گفتگو با خبرنگاران افزود: این طرح ها در زمینه های غلات (گندم و جو)، حبوبات (نخود، عدس)، دانه های روغنی (کلزا، آفتابگردان و گلرنگ) و علوفه با هدف شناسایی، اصلاح، افزایش محصول و معرفی ارقام جدید در 12 منطقه آب و هوایی استان های دیم خیز کشور اجرا شده است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه ادامه داد: این موسسه در دو دهه گذشته در بخش حبوبات، چهار رقم نخود با نام های هاشم، آرمان، آزاد و سارال و سه رقم عدس با نام های گچساران، کیمیا و پیله سوار معرفی کرده است.

دکتر غفاری، با بیان اینکه امسال این موسسه سه رقم جدید غلات نام گذاری و معرفی کرده یادآوری کرد: گندم نان باران، قابوس و جو انصار از جمله ارقام معرفی شده است.

وی گفت: در طول 22 سال فعالیت این موسسه تاکنون 36 رقم جدید محصولات دیم شامل 17 رقم گندم ، هفت رقم جو، سه رقم گلرنگ، دو رقم ماشک علوفه ای، چهار رقم نخود و سه رقم عدس به کشاورزان کشور و همچنین کشورهای همجوار معرفی شده است. 
 انتهای پیام/ب
برچسب ها: تحقیقات ، کشاورزی ، دیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.