بجنورد/

اختصاص 6 هزار تن قیر برای راهسازی در خراسان شمالی

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از اختصاص سهمیه 6 هزار تن قیر برای ساخت راه های ارتباطی در استان خراسان شمالی خبر داد


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان ، داود کشاورزیان در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: سهمیه قیر اختصاص یافته به استان 100 میلیارد ریال ارزش دارد.

وی در  باره محور گرمه - میامی نیز افزود: در صورتی که زیرسازی محور گرمه - میامی توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی آماده شود، آسفالت این پروژه را تامین خواهیم کرد.

کشاورزی ان به اعتبارات خراسان شمالی در بخش راه نیز اشاره کرد و گفت: این استان یک درصد جاده های کشور را دارد ولی دو درصد اعتبارات را به این استان اختصاص داده ایم.

وی همچنین در پاسخ به درخواست استاندار خراسان شمالی برای ساخت پاسگاه پلیس راه در سه راهی سنخواست، اسفراین بجنورد گفت: اگر زمین مورد نیاز برای این طرح واگذار شود در کوتاه ترین زمان نسبت به ساخت آن اقدام خواهیم کرد.

استاندار خراسان شمالی نیز خواستار اولویت دادن به اصلاح نقاط حادثه خیز محورهای ارتباطی این استان شد و گفت: با توجه به وجود نقاط حادثه خیز مانند محور بش قارداش - مهنان، اسفراین - سبزوار و سه راهی سنخواست، ضرورت دارد این نقاط اصلاح شود و با بهسازی و دوبانده کردن مسیرها از حوادث و تصادفات جاده ای جلوگیری شود.

سیدعلی اکبر پرویزی همچنین از اختصاص 20 میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز استان به اداره کل راه و شهرسازی خبر داد و افزود: برای ساخت پاسگاه پلیس راه واقع در سه راهی سنخواست در 10 کیلومتری اسفراین آمادگی واگذاری زمین را داریم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: ضروری است برای حل مشکل گردنه برفگیر اسدلی نیز که در زمستان بشدت برای گذر خودروها خطرناک می شود، کار کارشناسی و مهندسی صورت گیرد تا مشکل این مسیر حل شود.

پرویزی افزود: سال قبل با تلاش صورت گرفته 400 میلیارد ریال اعتبار جذب کردیم که در بین استان های کشور بی سابقه بود

استاندار خراسان شمالی گفت: 20 درصد اعتبارات استان را به حوزه راه اختصاص دادیم و 100 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های ملی تخصیص یافت./ب

برچسب ها: اختصاص ، قیر ، راهسازی ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.