اصفهان؛

آغاز عملیات اجرایی اصلاح نقاط حادثه خیز کاشان – برزک

معاون استاندار و فرماندار کاشان از اخذ مجوز برگزاری مناقصه به اعتبار بالغ بر 2 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز و روکش آسفالت سازمان راهداری کشور خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مومنیان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: تخصیص این اعتبار با توجه به بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در سال گذشته و بازدید معاون وزیر راه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر مسوولین استان و شهرستان از راههای ارتباطی شهرستان تعلق گرفت.
وی، افزود: فرآیند مناقصه در مراحل پایانی قرار دارد که عملیات اجرایی آن با لطف خدا از مردادماه سال جاری آغاز می‌شود.
به‌گفته‌وی،مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان از اعتبار مذکور برای روکش آسفالت 6 کیلومتر از مسیر در نظر گرفته شده است که مراحل برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی آن در حال پیگیری و انجام است.
مومنیان، اصلاح نقاط حادثه خیز پیچ و پل سعدآباد برزک، سه راهی کارخانه سیمان و گردنه نابر را از محل مجوز سازمان راهداری کشور خاطرنشان کرد و گفت: نقطه حادثه خیز پل سعدآباد برزک در سال جاری با اصلاح مسیر و رفت و برگشت عملیاتی شده است که با این اصلاح و بر اساس شرایط موجود حوادث و تصادفات تا حد امکان کاهش یافته‌است.
وی، با بیان این که عملیات بازگشایی گردنه نابر با مشارکت بخشی خصوصی در حال انجام است یادآور شد: مقررشد بخش خصوصی در قبال امتیازاتی که از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت به دست می آورد عملیات خاک برداری و زیرسازی مسیر گردنه نابر را انجام داده و اداره راه و شهرسازی شهرستان نیز از محل اعتبارات مذکور نسبت به آسفالت آن اقدام کند.
به‌گفته‌وی، اصلاح قوس قائم قبل از پیچ سعدآباد – محل سانحه شهردار وزوان - و روکش آسفالت در آن محل از دیگر اقدامات راه و شهرسازی شهرستان کاشان است که از طریق مجوز اخذ شده و از محل اعتبارات فوق الذکر انجام گرفته و اصلاح این نقطه حادثه خیز به واسطه افزایش دید رانندگان اقدام قابل توجهی در زمینه کاهش تصادفات شده‌است.
فرماندار کاشان، انجام مطالعات تقاطع غیرهمسطح سه راهی مرق و تقاطع هم سطح سه راهی ورکان را از دیگر اقدامات راه و شهرسازی این شهرستان  برشمرد و گفت: عملیات اجرایی این دو نقطه در دستور کار مسوولین شهرستان و استان است و در صورت تأمین اعتبار اقدامات اجرایی در سال 96 عملیاتی می‌شود.
مومنیان، با اشاره به اینکه اعتبارات مورد نیاز برای تعریض و دوبانده کردن مسیر کاشان – برزک– ورکان فراتر از اعتبارات موجود دولتی است و  این مسیر با توجه به تعداد تردد وسایل نقلیه در اولویت های بعدی قرار گرفته است گفت: می توان با رفع نقاط حادثه خیز و بالابردن دقت در رانندگی و عبور و مرور و توجه به فرهنگ رفت و آمد نسبت به کاهش هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از تصادفات قدم برداشت.
وی ضمن قدردانی از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با پیگیری و هماهنگی همه مسوولین شهرستان بتوان اقدامات ارزنده‌ای در حوزه راه‌های ارتباطی و کاهش تصادفات شهرستان در حوزه درون شهری و برون شهری انجام داد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان در پایان لزوم اطلاع رسانی و بازگویی اقدامات انجام شده را همراه با جزئیات برای مردم تاکیدکرد و گفت: نباید به گونه‌ای عمل کرد که توقعات و مطالبات به حق مردم فراتر از اعتبارات و امکانات دستگاههای دولتی جهت دهی شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار