ساری /

رشد ۲۶ درصدی درآمد گمرکات مازندران

درآمد گمرکات مازندران 26 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مدیرکل گمرکات مازندران گفت: درآمد گمرکات استان در چهار ماهه نخست امسال به بیش از ۵۹۹ میلیارد و ۵۶۲ میلیون ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می دهد.

یوسفی نژاد افزود: صادرات غیرنفتی مازندران در چهار ماهه نخست امسال به بیش از 153 میلیون و 48 هزار دلار رسید و طی مدت یاد شده بیش از 396 میلیون و 706 هزار دلار انواع کالا نیز وارد استان شد.

وی افزود: اقلام عمده صادراتی گمرکات مازندران در چهار ماهه سال 93، به ترتیب ارزش دلاری فرآورده های لبنی با 45 درصد، سیمان با 19 درصد سهم از ارزش صادرات، سایر کالاهای صنعتی با 11 درصد، لوله و پروفیل 8 درصد و سایر مواد غذایی با 6 درصد از سهم کل صادرات را به خود اختصاص دادند.

یوسفی نژاد گفت: عمده صادرات گمرکات مازندران در چهار ماهه 1393، به ترتیب به کشورهای عراق، ترکمنستان، فدراسیون روسیه،آذربایجان و پنجمین کشور عمده طرف معامله صادراتی نیز افغانستان بوده است.

وی تصریح کرد: اقلام عمده وارداتی در چهار ماهه امسال به گمرکات استان در این مدت به ترتیب شامل ذرت به ارزش بیش از 136 میلیون و 356 هزار دلار و سهم ارزشی 34 درصد، گندم به ارزش بیش از 75 میلیون دلار و سهم ارزشی 19 درصد، آهن آلات به ارزش بیش از 73 میلیون و 162 هزار دلار و سهم ارزشی 18 درصد، ماشین آلات با 21 میلیون و 294 هزار دلار و سهم ارزشی 5 درصد و جو به ارزش 21 میلیون و 181 هزار دلار و سهم ارزشی 5 درصد از مجموع واردات بوده است.

مدیرکل گمرکات مازندران، عمده واردات گمرکات مازندران را به ترتیب از کشورهای امارات، فدراسیون روسیه، ترکیه، چین و قزاقستان اعلام کرد.

یوسفی نژاد گفت: در این مدت از طریق گمرکات مازندران 28 هزار و 828 تن انواع کالا شامل ماشین آلات و ورق آهن به ارزش 37 میلیون و 228 هزار دلار به مقصد پاکستان، عراق، افغانستان و امارات ترانزیت خارجی شده است./ب

برچسب ها: رشد ، درآمد ، گمرکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.