کرمانشاه/معاون وزیر راه و شهرسازی:

ایمن ترین حمل و نقل در دنیا هوایی است

کارگاه آموزشی مدیریت سوانح هوایی با حضور مهندس مجیدی معاون وزیر راه و شهرسازی، مهندس لطیفی معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور، مهندس نیک کردار معاون امور عمرانی و دکتر حاتمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری در محل دفتر آموزش و پژوهش استانداری برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ احمد مجیدی معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم طی سخنانی گفت: مدیران باید باور کنند که هر لحظه حادثه می تواند اتفاق بیفتد و تنها در این صورت است که می توان این باور را در جامعه منتقل کرد که مردم برای وقوع هر حادثه ای آماده باشند.

وی تصریح کرد: چنانچه این باور در مدیران وجود نداشته باشد نمی توان انتظار داشت که در جامعه آمادگی لازم ایجاد شود.

مجیدی کشور ایران را یک کشور بلاخیز عنوان کرد و گفت: باید بپذیریم که در یک کشور بلاخیز زندگی می کنیم بنابراین علاوه بر بلاهای طبیعی، دیگر حوادث هم در آن اتفاق می افتد.

وی در ادامه به وقوع حوادث هوایی در ایران اشاره کرد و گفت: بطور میانگین سالانه بین هشت تا 9 نفر در ایران جان خود را بر اثر سوانح هوایی از دست می دهند.

مجیدی با بیان اینکه بزرگ ترین مشکل کشور در خصوص مدیریت سوانح هوایی، انتقال تجریبات بصورت سینه به سینه است، گفت: از نخستین پرواز هوایی که در سال 1292 در تهران انجام شد تا امروز، تعداد 2127 نفر بر اثر سوانح هوایی (نظامی و غیرنظامی) جان خود را از دست داده اند.

به گفته معاون وزریر راه و شهرسازی از 2127 جان باخته هوایی در ایران، 860 نفر سرنشینان هواپیماها و بالگردهای نظامی و 290 نفر دیگر نیز بوسیله حمله ناو جنگی آمریکا بوده اند که جان باخته اند.

مجیدی گفت: ایمن ترین حمل و نقل در دنیا هوایی است و بیشترین حادثه هوایی در کشور آمریکا اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: 89 فرودگاه بهره برداری شده در کشور داریم که 70 مورد آن تجاری و مابقی غیر تجاری هستند و همچنین 65 موقعیت فرودگاهی در کشور داریم که در اختیار فعالیت های کشاورزی است.

وی خاطر نشان ساخت: بیش از 50درصد علل بروز سوانح هوایی در جهان مربوط به خطای انسانی است، که این رقم در کشور ما به دلیل قدیمی بودن هواپیماها، بیش از میانگین جهانی است.

به گفته مجیدی از 54 فرودگاه تحت شرکت فرودگاه های کشور تنها 4 فرودگاه سود ده هستند.

وی همنین گفت: در سال 1391، 538 هزار و 683 مورد نشست و برخاست در فرودگاه های کشور انجام شده است.

همچنین در این جلسه مهندس مجتبی نیک کردار گفت: حادثه هیچگاه خبر نمی کند و باید باور کنیم که در کشور حادثه خیزی زندگی می کنیم.

وی افزود: ایران از جمله کشورهایی است که از 41 حادثه و بلایای طبیعی در جهان 31 مورد آن در ایران رخ می دهد.

وی با اشاره به زلزله استان ایلام در چند روز گذشته گفت: مدیران و فرمانداران استان باید با تلاش و جدیت در راستای پیشگیری و مقابله با حوداث ناگوار برنامه ریزی داشته باشند.

معاون امور عمرانی استانداری گفت: فرمانداران در محدوده شهرستان خود باید بصورت علمی و سیستماتیک برای پیشگیری و مقابله با حوادث اقدام کنند.

وی پیشگیری،مقابله و سپس بازسازی و بازتوانی در محل حادثه را از جمله برنامه هایی عنوان کرد که باید مورد توجه مسئولین و مدیران قرار گیرد/ب

برچسب ها: کرمانشاه ، حمل نقل ، هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.