مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان از آغاز برداشت هندوانه و خربزه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان این مطلب گفت: با اختصاص 850 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت صیفی جات با استفاده از آبیاری تحت فشار( نوار TAPE)و به صورت پیش رس زیر نایلونی جهت حذف علوفه های هرز و یا راندمان مصرف آب 90درصد برداشت هندوانه و خربزه از اول مرداد امسال آغاز شد.

پیمان افزود : با در نظر گرفتن متوسط عملکرد حدود 40 - 35 تن در هکتار هندوانه و 25- 20 تن در هکتار خربزه ، بیش از 20 هزار تن محصول از مزارع شهرستان ماهنشان برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان ادامه داد :محصول تولیدی عمدتا به بازارهای استان زنجان و استان های همجوار و کشور عراق صادر می شود.

پیمان  اضافه کرد:در راستای افزایش بهره وری از منابع آبی موجود در اغلب مزارع فوق از سیستم آبیاری (نوارTAPE) جهت آبیاری استفاده شده که در مقایسه با سیستم سنتی که از 330 درصد بهره وری برخوردار است بیش از 90 درصد بهره وری دارد.

وی تصریح کرد: کشت زیر نایلونی نیز دارای مزایایی از جمله زودرس کردن محصول، کنترل علف های هرز و صرفه جویی در مصرف آب است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خاطر نشان کرد : به دلیل شرایط آب ( وجود املاح مغذی در آب)، خاک، و اقلیم (تفاوت های دمای شب و روز) این شهرستان، محصول هندوانه و خربزه تولیدی از طعم و مزه بسیار شیرین و مطلوبی برخوردار است./ب


 
برچسب ها: برداشت ، صیفی جات ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.