روزنامه صهیونیستی معاريو گزارش داد؛ ده‌ها کارخانه اسرائيلی در معرض خطر تعطيلی قرار دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه معاریو؛ منابع رسانه ای رژیم صهیونیستی اعلام کردند تحریم برخی از کالاهای ساخته شده در فلسطین اشغالی از سوی اتحادیه اروپا دهها کارخانه اسراییلی را با خطر تعطیلی روبرو کرده است .

روزنامه صهیونیستی معاریو روز جمعه نوشت تصمیم اروپا مبنی بر ممنوعیت واردات هرگونه محصول لبنی از شهرک های صهیونیستی نشین دستکم 80 کارخانه تولید شیر و لبنیات را با خطر تعطیلی در ماه آینده روبرو کرده است .

معاریو افزوده است مدیر فرآورده های حیوانی در وزارت کشاورزی اسراییل به تمامی کارخانه هایی که این تصمیم اروپا درباره انها اتخاذ شده، اعلام کرده است تمامی صادرات انها به اتحادیه اروپا در ماه آینده کاملا متوقف خواهد شد .

شایان ذکر است اتحادیه اروپا اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد کالاها و فرآورده هایی را که در شهرک هایی که در مناطق فلسطینی احداث شده اند ،تولید شده اند به مردم اروپا معرفی می کند تا از خرید انها خوداری کنند با این حال فراورده های لبنی بیش از دیگر تولیدات شهرک ها هدف تحریم اروپا قرار گرفته است .

با وجودی که خسارت های این اقدام اروپا ضد بخش لبنی شهرک ها ،سالانه از 30 میلیون دلار فراتر نخواهد رفت اما به گفته معاریو این اقدام می تواند مقدمه ای برای تحریم تمامی تولیدات این شهرک ها باشد .

 در همین ارتباط مهند عقل پژوهشگر اقتصاد اسراییل گفته است تصمیم اخیر اروپا مبنی بر تحریم تولیدات شهرک ها قوی ترین و جسور ترین تصمیمات در این خصوص بوده است . وی افزود غیر از احتمال تعطیلی 80 کارخانه اسراییلی ، دهها خط تولید در شهرک های صهیونیستی نیز با خطر تحریم شدن از سوی اروپا مواجه اند .

 بنابراین تصمیم اروپا به تحریم کالاها و تولیدات شهرک های صهیونیستی سبب خواهد شد سرمایه داران متضرر اسراییلی به کابینه این رژیم برای دستیابی به راه حلی با فلسطینیان فشار وارد کنند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار