معاون آموزش متوسطه شهر تهران از دسترسی 92 درصد مدارس تهران به اینترنت در سال 93-92 خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حسینی معاون آموزش متوسطه شهر تهران در همایش تبیین سیاستهای هوشمند سازی مدارس که امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد ، گفت: در سال 83 توسط مرحوم علاقمندان مطرح شد و از سال 83 حدود 80 مدرسه‌ی دولتی و غیر دولتی با رویکرد هوشمند سازی فعالیت خود را شروع کردند همچنین از سال 90 نیز مدارس خاص مورد توجه قرار گرفت.


وی در ادامه افزود: در سال 91 ، 2500 مدرسه در فرآیند هوشمند سازی قرار گرفته‌اند که از این تعداد 220 مدرسه توانستند براساس کتابچه و نقشه راه مدارس هوشمند گواهینامه‌ی مهارت دریافت نمایند.


حسینی همچنین اضافه کرد: سال 93-91 ، 40 درصد افزایش دسترسی دانش آموزان به رایانه‌های آموزشی، 130 درصد افزایش کلاس‌های الکترونیکی و 165 درصد افزایش به کارگیری محتوای یاددهی و یادگیری را در مدارس شهر تهران داشتیم.


وی با اشاره به اینکه 2308 مدارس تهران در طرح هوشمندسازی قرار گرفتند، افزود:‌60 درصد مدارس غیر دولتی و 57 درصد مدارس دولتی در این طرح قرار گرفته‌اند که سهم  دولت در خرید سخت افزار کم بوده و مشارکت اولیا در این خصوص پررنگتر است.


حسینی با اشاره به اینکه 92 درصد مدارس تهران در سال 93-92 در اینترنت دسترسی دارند و 49 درصد مدارس دارای شبکه هستند، گفت: مدیریت یکپارچه‌ی مدارس، توسعه زیرساختهای فنی مورد نیاز مدارس در حوزه هوشمندسازی ، توانمند سازی نیروهای انسانی و ارزیابی و رتبه بندی مدارس هوشمند از جمله برنامه‌‌های عملیاتی هوشمند سازی در سال 94-93 است.


معاون آموزش متوسطه شهر تهران در خصوص برنامه‌های در دست اقدام نیز عنوان کرد: بازنگری و انتشار نسخه دوم کتاب نقشه راه مدارس هوشمند،‌ تهیه و انتشار راهنمای طرح تبلت برای مدارس شهر تهران، جمع‌آوری تجارب باب مدارس هوشمند و پایش و ارزیابی محتوا‌های الکترونیکی و معرفی محتوا‌های مناسب و منطبق بر اهداف ازجمله برنامه‌های در دست اقدام است.


انتهای پیام/

برچسب ها: نقشه ، مدارس ، دولتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار