رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از اشتغال بیش از 35 هزار و و496 نفری در صنایع غذایی استان خبر داد.

راضیه علیرضایی در گفتگوباخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،گفت : این میزان اشتغال افراد 20 درصد را شامل می شود و صنایع غذایی استان در مقایسه با سایر بخش‌های صنعتی استان از نظر سرمایه‌گذاری 15.4 درصد است.

وی درباره مزیت های رقابتی استان خراسان رضوی افزود :ظرفیت‌های قابل توجه موجود در تولید کالاهای منتخب ، توان توسعه درون‌زایی صنایع غذایی و توانمندی قابل توجه در بخش تولید ماشین آلات صنایع غذایی از مزیت‌های رقابتی استان برای توسعه صنایع غذایی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بازارهای اصلی هدف صادراتی محصولات صنایع غذایی و تبدیلی کشاورزی را کشورهای آسیای میانه، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای همجوار دانست.

راضیه علیرضایی گفت: در سال 92 میزان ارزش صادرات انواع محصولات صنایع غذایی و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی حدود 319 میلیون دلار بوده که بیانگر سهم 19 درصدی از مجموع صادرات استان است

وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی موادغذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته که از 22 تا25 مردادماه در محل نمایشگاه بین‌‌المللی مشهد برگزار می‌شود، افزود: علاوه بر هیئت‌های تجاری داخلی، هیئت‌هایی از کشورهای عراق، افغانستان و اوکراین نیز از آن بازدید ونشست مشترک آنها در تالار همایش نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود .

علیرضایی جوازهای تاسیس و طرح‌های توسعه صادره در زمینه صنعت غذا در استان راهزار و پنج فقره با سرمایه‌گذاری 24 هزار و 774 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 855 پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی در زمینه صنایع غذایی با سرمایه‌گذاری 13 هزار و 414 میلیارد ریال صادر شده که در مقایسه با کل صنایع غذایی کشور از نظر سرمایه‌گذاری 9 درصد و اشتغال 11 درصد را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: صنایع ، غذایی ، خراسان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.