شرکت گیگابایت به تازگی تصویری از جعبه و مادربرد X99 GAMING G1 WIFI منتشر کرده است. این مادربرد که از سوکت ۲۰۱۱ بهره گرفته، قابلیت پشتیبانی از نسل آینده پردازنده های Haswell مانندIntel Core i7-5960X, Core i7-5930K,Core i7-5820K را دارد .

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ این مادربرد دارای ۸ شکاف حافظه رم DDR4 میباشد که از اتصال چهار کاناله پشتیبانی می کند. سرعت حافظه های DDR4 بسیار سریع تر از DDR3 است و فرکانس پایه آن از ۲۱۳۳ مگاهرتز بر ثانیه آغازمی شود که این سرعت برای DDR3 از ۱۳۳۳ مگاهرتز است. ده عدد درگاه SATA 6 در پانل پشتی این مادربرد تعبیه شده که دو عدد از این درگاه ها قابلیت اتصال SATA EXPRESS را دارند. همچنین این دو درگاه با یک شکاف M.2 تکمیل شده اند. در محوطه شکاف M.2 یک شکاف mini PCIe وجود دارد که شامل یک ماژول WIFI با آنتن در پانل پشتی می باشد. اینطور که از تصاویر پیداست کاربر می تواند همزمان از شکاف M.2 و ماژول Wifi به همراه چند کارت گرافیک استفاده کند. طراحی هیت سینک ها در قسمت پایینی مادربرد به حالتی است که مزاحم اتصال قطعات دیگر نشود.



با توجه به اینکه قسمت پانل پشتی مادربرد در تصاویر منتشر شده آنچنان قابل مشاهده نیست، اما می توان گفت که در پایین مادربرد دو درگاه USB3 و USB2 و یک عدد ThunderBolt وجود دارد. این مادربرد همانند مادربرد Z97X-GAMING G1 WIFI-BK که قدرتمند ترین مادربرد گمینگ سری Z97 به شمار می رود، دارای فن آوری های صوتی بسیار قوی با AMP-UP و پردازنده ۴ هسته ای Creative Core 3D می باشد که انتظار می رود کیفیت صدا بالایی داشته باشد. یک چیپ ست شبکه Killer E2200 به همراه Intel gigabit در این مادربرد تعبیه شده است که به صورت ترکیبی بالاترین سطح اتصال به شبکه را فراهم می سازد. و در آخر این مادربرد از نصب چندگانه AMD Corssfire و Nvidia SLI پشتیبانی می کند.

پرچمداران اورکلاکینگ سری ۹ گیگابایت
گیگابایت در رده مادربردهای سری ۹ خود تا کنون سه مدل مادربرد اورکلاکینگ ارائه کرده است که Z97X-SOC، Z97X-SOC Force و Z97X-SOC Force LN2 نامگذاری شده اند.


هر سه مدل مادربرد اورکلاکینگ سری ۹ گیگابایت از نسل چهارم و پنجم پردازنده های Intel پشتیبانی می کنند. نحوه توان رسانی به پردازنده در هنگام اورکلاکینگ از اهمیت بالایی برخوردار است و گیگابایت به همین دلیل از تامین کننده های توان دیجیتالی با دقت بسیار بالا استفاده کرده است. همچنین تمام سطح سوکت پردازنده این مادربردها از لایه ای از طلا پوشانده شده است که رسانایی بیشتر و دوام بالاتری نسبت به سوکت های معمولی پیدا می کند. پشتیبانی از چهار شکاف PCI-E و قابلیت اتصال چهار کارت گرافیک در حالت چهار مسیره، امکان تجربه اورکلاک چهار GPU و ثبت رکورهای جدید را نیز به اورکلاکرهای حرفه ای می دهد. این مادربردها از درگاه های پرسرعتی برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند که از جمله آها می توان به درگاه SATA Express و USB3.0 اشاره کرد.

یکی از امکانات منحصر به فرد مادربردهای اورکلاکینگ گیگابایت فن آوری OC IGNITION است که این امکان را فراهم می کند که زمانی که سیستم به دلیل افزایش یا کاهش بیش از حد دما خاموش می شود، فن ها یا دیگر سیستم ها خنک کننده همچنان به کار خود ادامه دهند تا سیستم سریعتر به دمای عادی برسد و مجددا راه اندازی شود.

سوییچ های سخت افزاری OC DIMM و OC PCI نیز یکی دیگر از امکانات بسیار مفید و کاربردی برای اورکلاکر های حرفه ای می باشد. این سوییچ ها به کاربر این امکان را می دهد تا در هر زمانی که می خواهد به طور دستی و به صورت لحظه ای هر یک از خطوط PCI یا DIMM (حافظه رم) خود را از مدار خارج کرده و غیرفعال کند. به این ترتیب برای غیرفعال کردن یک کارت گرافیک یا حافظه نیازی به جداسازی فیزیکی قطعه نیست و این کار با یک کلید کوچک انجام می گیرد. از جمله دیگر امکانات کاربردی این مادربردها می توان به کلیدهای مجتمع موجود روی مادربرد با عنوان OC Touch، UEFI DualBIOS با داشبور جدید و بهینه سازی شده و رابط کاربری بایوس پیشرفته و کامل با سه مود مختلف اشاره کرد.

هر سه این مادربردها طراحی های پیشرفته و حرفه ای دارند و می توان به سادگی با آنها اورکلاک کرد. اما مدل SOC Force LN2 به شکل خاصی تولید شده که تنها مخصوص اورکلاکرهای حرفه ای است که قصد دارند به رکوردهای جهانی دست پیدا کنند. جدیدترین رکورد ثبت شده با این مادربرد برای حافظه رم DDR3 عدد ۴۶۲۰MHz است که بالاترین رکورد جهانی حال حاضر محسوب می شود.

گزارش از : حسین عالیان

برچسب ها: دریچه ، مادربور ، گیگابایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار