نشست تخصصی بهداشت محیط در راستای تحول نظام سلامت با حضور بیش از 200 نفر از مدیران و کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه­های علوم پزشکی سراسر کشور به مدت 3 روز از 19 تا 21 مرداد در وزارت بهداشت برگزار می­شود .

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، کاظم ندافی رئیس مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت در حاشیه برگزاری این نشست گفت: در این نشست نحوه ایجاد هماهنگی های لازم و نحوه اجرای برنامه پیوست سلامت مورد بررسی قرار می گیرد.

 کاظم ندافی گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه کلیه طرح­های بزرگ توسعه باید پیوست سلامت داشته باشند و معاونت­های بهداشتی دانشگاه­های علوم پزشکی مسئول نظارت بر اجرای این قانون هستند.

ندافی گفت: در این نشست، استانداردهای ملی پیوست سلامت و نحوه انجام مطالعات آن و سیر تصویب و نظارت بر آن بر اساس مقررات مصوب، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 ندافی همچنین در ادامه افزود: دستورالعمل اعطای سیب سلامت به اصناف مرتبط با تهیه و توزیع غذا از جمله رستوران­ها، سفره­خانه­ها و سلف سرویس ها و نحوه اجرای آن مورد تاکید قرار می­گیرد در این طرح، به تمامی به اصناف مرتبط با تهیه و توزیع غذا بر اساس شرایط بهداشتی موجود، سیب سلامت اعطاء می­شود و مردم می­توانند با توجه به شرایط بهداشتی، مراکز مورد نظر خود را انتخاب کنند.

رئیس مرکز سلامت محیط کار خاطر نشان کرد: متصدیان و مدیران مراکز عمومی که مایل هستند سیب سلامت بیشتری دریافت کنند باید شرایط خود را با ضوابط و معیارهای بهداشتی هماهنگ کنند و واضح است در صورت عدم رعایت ضوابط و معیارها، این شرایط را مردم مشاهنده خواهند کرد.

وی افزود: در این نشست همچنین هماهنگی در اجرای هر چه بهتر قانون و آیین­نامه جامع کنترل دخانیات مورد بررسی قرار می­گیرد و چالش­ها و موانع موجود در این زمینه در سطح کشور و راه­های رفع این موانع  مورد تاکید قرار می­گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار