نماینده مردم ارومیه در مجلس در تذکر شفاهی گفت: دولت قبل از پرداخت یارانه‌ها پول کشاورزان را بدهد، چرا که این موضوع اساس کشور است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۹مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر آیین نامه‌ای خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: تذکر من به هیئت رئیسه مجلس است، زیرا این هفته سؤال از وزرا را در دستور کار قرار ندادند، در حالی که این حق مسلم نمایندگان است.  
 
وی ادامه داد: همچنین به اعلام وصول‌ها رسیدگی نمی‌شود که در این میان لازم است اعلام وصول برای استیضاح وزیر نیرو در دستور کار قرار گیرد تا مشکلات آب شرب کشاورزی و روستایی و شرب رفع شود.  
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر ارشاد گفت: آقای جنتی باید جلوی برنامه‌های اختلاف‌انگیز را بگیرد و کسانی که اقوام مختلف کشور را مورد تمسخر قرار می‌دهند باید جلوی عملکرد آن‌ها گرفته شود.  
 
قاضی‌پور در ادامه به پول خرید گندم از کشاورزان اشاره کرد و گفت: دولت ۳ خرید گندم را انجام می‌دهد اما مابقی آن را فراموش می‌کند. مردم اکنون گندم به دولت نمی‌دهند لذا ما مجبور هستیم گندم وارد کنیم؛ از شما درخواست دارم تا به رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر اقتصاد ابلاغ کنید تا قبل از پرداخت یارانه‌ها پول گندم را بدهند زیرا اساس مملکت است.  
 
در ادامه ابوترابی فرد در پاسخ به تذکر قاضی‌پور اظهار داشت: در این میان لازم می‌دانم تذکری جدی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدهم؛ ملت ایران امروز نماد وحدت ملی و انسجام اسلامی است این وحدت و انسجام دستاورد سال‌ها تلاش نیروهای انقلاب و تأکیدات رهبر معظم انقلاب است.  
 
وی تأکید کرد: باید این وزارتخانه مراقب عملکرد برخی افرادی باشد که به صورت مغرضانه یا از روی نادانی واژه‌هایی را به کار می‌برند که به جمعی از ملت ایران اهانت می‌شود.  
 
این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: اگر ما بخواهیم غیور‌ترین مرزداران و چهره‌های وفادار به ایران اسلامی را نام ببریم باید نام زیبای آذربایجان و مردم شریفی را که با تمام وجود به اسلام و ایران و انقلاب تعلق دارند و چهره‌های برخاسته از میان آن‌ها مدیران ارشد ایران اسلامی هستند را عنوان کرد لذا وزیر ارشاد باید به طور جدی کسانی را که در این خطای فاحش دست داشته‌اند مورد بررسی قرار دهد.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از وزارت اطلاعات نیز درخواست داریم تا این موضوع را بررسی و اگر چنانچه عواملی در این مسئله دخالت داشتند شناسایی، برخورد و معرفی شوند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، مردم ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۲۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
من از دولت خواهش میکنم تا پول گندم را پرداخت کند استان آذربایجان غربی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
الان دو ماهه پول گندم را ندادین
آخرین اخبار