دانستن نکات طلایی و مهم در انتخاب رشته اما می تواند هر داوطلبی را بدون متوسل شدن به مراکز انتخاب رشته نامعتبر و پرداخت هزینه های زیاد و غیر منصفانه،به نتیجه دلخواه برساند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگر فکر می کنید انتخاب رشته، کنار هم چیدن چند کد رشته و انتخاب دانشگاه و شهر مورد علاقه تان است،سخت اشتباه می کنید، تجربه کنکورهای گذشته نشان داده است که بی دقتی در انتخاب رشته می تواند صاحبان رتبه های خوب کنکور را هم حسرت به دل بگذارد.

دانستن نکات طلایی و مهم در انتخاب رشته اما می تواند هر داوطلبی را بدون متوسل شدن به مراکز انتخاب رشته نامعتبر و پرداخت هزینه های زیاد و غیر منصفانه،به نتیجه دلخواه برساند.

یکی از اشتباهات رایج داوطلبان کنکور در انتخاب رشته درج نادرست کد رشته اســــت که جا به جــــا شدن یک عدد می تواند سرنوشت داوطلبی را کاملا عوض کند.

علاوه بر این،نکات دیگری نیز وجود دارد که درنظر نداشتن آنها شاید داوطلب را به رشتــــه مورد نظر برساند،اما اساس آن انتخاب می تواند اشتباه و بیراه باشد.مثلا وقتی که داوطلب استعدادش را در نظر نگیرد یا بازار کار یا امکان ادامه تحصیل در آن رشته در مقاطع بالا تر را مد نظر قرار ندهد.

علاوه بر این نکات عمومی، هر سال تغییراتی در نحوه پذیرش دانشگاه ها اعمال می شود که در نظر گرفتن آنها تاثیر صد در صدی در انتخاب و قبولی رشته دانشگاهی داوطلبان دارد.

مثلا از نکات مهم انتخاب رشته امسال این است که در سال گذشته، سوابق تحصیلی به صورت تاثیر مثبت بر نتیجه نهایی کنکور اعمال می شد، اما امسال برای داوطلبانی که تاریخ اخذ مدرک دیپلم آنها از سال 84 به بعد است، سوابق تحصیلی به میزان حداکثر 25درصد به صورت تاثیر قطعی در نمره آزمون لحاظ می شود، یعنی امسال نمره کتبی دیپلم، می تواند هم تاثیر مثبت و هم تاثیر منفـــی بر نتیجه نهایی کنکور داوطلب داشته باشد.

برای دانستن همه نکات طلایی انتخاب رشته کارشناس انتخاب رشته آموزش و پرورش توصیه هایی دارد که می توانید در صفحه 14 بخوانید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار