فیلم "خواص سفید" برنده‌ی جایزه‌ی بخش نوعی نگاه جشنواره کن، نماینده‌ی مجارستان در آکادمی اسکار 2015 خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران، به نقل از ورایتی، مجارستان فیلم "خدای سفید" ساخته‌ی کورنل هوندروکرو" را برای بخش‌ فیلم‌های غیر انگلیسی زبان آکادمی اسکار می‌فرستد.
 
"خدای سفید" برنده‌ی جایزه‌ی بخش نوعی نگاه جشنواره کن 2014 شد.
 
فیلم داستان اخطار آمیزی است درباره‌ی حاشیه نشینانی که علیه سرکوب کنندگان قیام می‌کنند.
 
فیلم با این موضوع‌ شروع می‌شود که مقامات دولتی برای نگه داری سگ‌های چند نژادی مالیات سنگینی قرار می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود بسیاری از مردم سگ‌هایشان را در خیابان رها کنند. دختر سیزده ساله‌ای به نام لی لی برای نگه داری از حیوان خانگی خود "هاگن" می‌جنگد، اما پدرش این سگ را از خانه بیرون می‌کند. هاگن با سگ‌های ولگرد دیگری به مردم حمله می‌کنند.
 
کمیته‌ی اسکار مجارستانی شامل "رکادیوینی" فیلم نامه نویس "کریستینا دیک" کارگردان، آکنس هاواس مدیر عامل سازمان فیلم سازی مجارستان، "بالینت کواکس" مدرس دانشگاه، "استفان کیدالی" تدوینگر، بالاز لوواس، فیلمنامه نویس، "تیبور میت" فیلم بردار، "پیتر میلکوسکی" تهیه کننده، "آندروجی وانجا" عضو هیات مدیره فیلم مجارستان که یکی از اعضای دولت مجارستان هم هست، می‌شود.
 
این کمیته مسئولیت انتخاب فیلم را برای فرستادن به اسکار بر عهده دارند. پیش از این، ترکیه فیلم "خواب زمستانی" اثر "نوری بیلگه جیلان" را برای شرکت در بخش غیر انگلیسی زبان آکادمی اسکار معرفی کرد.
 
"خواب زمستانی" برنده‌ی جایزه‌ی نخل طلایی جشنواره‌ی کن شصت و هفتم شده است.

 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار