فرماندار پلدشت گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 50 هزار تن هندوانه از دشت شیبلوی پلدشت برداشت شود.

اکبر عبدالله‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان اینکه برداشت هندوانه از دشت شیبلوی پلدشت آغاز شد، اظهار داشت: دشت شیبلوی پلدشت بزرگ‌ترین منطقه کشت هندوانه در شمال غرب کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه هندوانه‌های کشت شده در دشت شیبلوی پلدشت در دو نوع به دست می‌آید و از طعم و مزه خوب برخوردار است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال 50 هزار تن هندوانه از این دشت برداشت شود.

عبدالله‌نژاد اعلام کرد: برداشت هندوانه از بزرگ‌ترین منطقه کشت این محصول در شمال غرب کشور واقع در دشت شیبلوی پلدشت آغاز شد و دشت شیبلوی پلدشت به دلیل حاصلخیزی اراضی کشاورزی آن یکی از کانون‌های مهم کشت هندوانه در شمال غرب کشور است.

فرماندار پلدشت با بیان اینکه امسال در 650 هکتار از اراضی کشاورزی این دشت هندوانه زیر کشت رفته است، افزود: سطح زیرکشت امسال نسبت به سال گذشته 2.5 برابر افزایش یافته است.

عبدالله‌نژاد ادامه داد: حاصلخیزی خاک زراعی منطقه و درآمد خوب کشاورزان و تناوب زراعی از دلایل اصلی افزایش سطح زیر کشت این محصول است.

وی با بیان اینکه هندوانه های کشت شده در دشت شیبلوی پلدشت برای رشد به آب و کود شیمیایی کم نیاز دارند، خاطرنشان کرد: امسال یکی از دلایل افزایش کمیت و کیفیت محصول تجهیز اراضی به آبیاری قطره‌ای است.

عبدالله‌نژاد با اشاره به صادرات هندوانه دشت شیبلوی پلدشت به استان‌های کشور، تصریح کرد: این محصول از طعم و مزه خوبی برخوردار بوده و در آذربایجان غربی و استان‌های همجوار جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده و به استان‌های کشور صادر می‌شود.

وی ادامه داد: صدور مجوز صادرات این محصول به سایر کشورها به خصوص کشورهای همسایه در افزایش درآمد کشاورزان تاثیرگذار است.

فرماندار پلدشت در پایان میزان برداشت این محصول را در هر هکتار از اراضی کشاورزی دشت شیبلوی پلدشت 40 تن عنوان کرد و اظهار داشت: این رقم نسبت به میانگین کشوری 15 تن بیشتر است/ز.

برچسب ها: پلدشت ، فرماندار ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.