مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از به بهره‌برداری رسیدن باغ گلها تا پایان سال 94 خبر داد.

علی محمد مختاری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،، با اشاره به اهمیت بوستان در سطح شهر، گفت: بوستان گلها در شهر تهران در راستای ترویج باغ‌های موضوعی گیاهی، نظیر باغ گلهای اصفهان و کرج به عنوان یک طرح در مقیاس شهری با عملکرد فرامنطقه‌ای می‌تواند یکی از نمونه‌های حفظ گل‌ها و گیاهان این مرز و بوم  و حتی فراتر از آن مجموعه‌ای ارزشمند از گیاهان سرتاسر جهان متناسب با اقلیم سرزمین ما باشد.
 
وی افزود: امید آن است که بوستان گلها عنوان یک نماد علمی-تفریحی به مردمان این سرزمین، خدمات ارزنده‌ای ارائه دهد و نیز به عنوان پایگاهی برای حفظ تنوع زیستی، فراتر از مرزهای این کشور به شهرت رسد.
 
مختاری در ادامه با اشاره به اینکه بوستان گلها به عنوان یک نهاد علمی و تفریحی و پایگاهی برای حفظ تنوع زیستی است یادآور شد:محدوده‌ی پیشنهادی به وسعت 12.5 هکتار برای ایجاد بوستان گلها در منطقه 2 شهرداری تهران واقع است و از شمال به بزرگراه همت، از جنوب به بزرگراه حکیم، از شرق به بزرگراه چمران و از غرب به بیمارستان میلاد محدود می‌شود.
 
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه از اواخر سال 92 توسط این سازمان شروع شده و در سال 94 به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: بوستان ، گلها ، مختاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار