در نشست خبری جشنوار‌ه‌ی "زیر چتر لبخند" عنوان شد

"خمسه" مهمان ویژه‌ی جشنواره‌ی "زیر چتر لبخند"/ حضور بزرگان عرصه‌ی موسیقی در جشنواره‌ی "زیر چتر لبخند"

19 تا 22 مرداد سال جاری بزرگان عرصه‌ی بازیگری و موسیقی کشورمان در تالار کوثر صدا و سیما گرد هم آمده و در زیر چتر لبخند لحظات شادی را برای مردم به ارمغان می‌آورند.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست نخستین جشنواره‌ی "زیر چتر لبخند" که در سالن معاونت صدا برگزار شد، حمید شیخ محمدی، مدیر شبکه رادیویی ایران، ضمن خوش آمد گویی به اصحاب رسانه گفت:‌ یکی از هدف‌های اصلی حوزه‌ی رادیو شادی آفرینی و ایجاد اوقات فراغت برای مخاطبان است؛ در این راستا معاونت صدا با کمک شبکه‌های رادیویی اهداف خود را دنبال می‌کنند.
 
وی افزود: جشنواره‌ی "زیر چتر لبخند" با کمک دیگر شبکه‌های رادیویی از 19 تا 22 مرداد ماه سال جاری کار خود را در تالار کوثر ساختمان اداری سازمان صدا و سیما آغاز می‌کند و برنامه‌های خود را از ساعت 17 تا 19 شب ادامه خواهد داد.
 
بنابرا ین گزارش، بخشی از جشنواره‌ بر عهده‌ی رادیو ایران است که در روز دوشنبه 20 مرداد برنامه‌های خود را در حوزه‌ی طنز که سابقه‌ای طولانی در این شبکه داشته را به خدمت خواهد گرفت.
 
در این مراسم قطعات نمایشی طنز به همراه موسیقی تقدیم مخاطبان خواهد شد.
 
در ادامه علیرضا خمسه مهمان ویژه‌ی این مراسم خواهد بود و اجرای آن روز جشنواره به عهده‌ی علیرضا جاوید نیا و اردشیر منظمی بازیگر و دوبلور سیما خواهد بود. 

بنابر این گزارش، رادیو ایران در حوزه‌ی برنامه‌های طنز برنامه‌هایی چون "کوی نشاط"،‌"جمعه ایرانی"، "جمعه‌ها را رادیو" ،‌ "عصر دلچسب" و "مسابقه‌هایی چون دوراهی" و "مهمان خانه" را روی آنتن می‌برد.

* افزایش آثار طنز در دستور کار برنامه‌ سازان رادیویی

در ادامه محمد صادق رحمانیان، مدیر شبکه رادیویی صبا و دبیر جشنواره‌ی " زیر چتر لبخند" با بیان اینکه شوخ طبعی کار آسانی نیست، گفت: در این جشنواره ظرفیت آثار طنز به نمایش گذاشته می‌شود و زیر چتر لبخند با حمایت دیگر شبکه‌های رادیویی و با شعار "صدای شادی آفرینی" کار خود را شروع می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت رادیو صبا افزود: یک سال پروسه لازم بود تا رادیو صبا در طی این شش ماه که کار خود را آغاز کرده است، بتواند در خصوص ساخت برنامه‌های شاد کار خود را با موفقیت آغاز کند و امروزه خوشبختانه توانسته با عنایت معاونت صدا کار خود را دنبال کند.

بنابر این گزارش، هدف اصلی از ایجاد چنین جشنواره‌ای، بهره مندی از ظرفیت‌های طنز بوده که به جذابیت رادیو به دلیل زبان خوش آن اضافه می‌کند. رادیو زبان سرگرمی است و با وجود برخی از خط قرمزها و یا محدودیت‌ها، جذابیت خاصی دارد.

* "زیر چتر لبخند" تاکیدی بر میراث و ادب فارسی

در ادامه‌ی این نشست، محسن شریف زاده، مدیر شبکه رادیویی فرهنگ با اشاره به برخی از برنامه‌های این شبکه رادیویی گفت:‌ در متون و میراث ادبی فارسی که از بزرگان سراغ داریم، بر شادمان زندگی کردن ما تاکید شده است.

رادیو فرهنگ به اقتضای رسالتش به حوزه‌ی فرهنگ و ادب می پردازد. این جشنواره پاسداشتی بر زبان فارسی و تاکید بر میراث ادب و زبان شعر ما خواهد بود.

بنابر این گزارش، روز چهارشنبه 22 مرداد سال جاری از ساعت 15 تا 19 مخاطبان و علاقه مندان به این جشنواره شاهد اختتامیه آن در تالار کوثر صدا و سیما خواهند بود.

تجلیل از بزرگان مشاعره در جشنواره‌ "زیر چتر لبخند" و تقدیر از برنامه‌های موسیقی محور شبکه‌های رادیویی از دیگر اهداف برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.

در ادامه شریف زاده به مسابقه‌ی "هفت کوچه" و برنامه‌ای همچون "نان و پسته" که در مرحله‌ی پیش تولید است اشاره کرد و گفت: "هفت اقلیم" و "موسیقی کلاسیک" در کنار برنامه‌ی "نیستان" از دیگر برنامه‌های موسیقیایی شبکه‌ی رادیویی فرهنگ است.

این گزارش می‌افزاید؛ در 19 مرداد، همزمان با افتتاحیه جشنواره‌ی زیر چتر لبخند، برنامه‌ی "صدا آزاد" ویژه‌ی این ایام پخش خود را به شکلی متفاوت آغاز می‌کند و برندگان آن معرفی می‌شوند.

در جشنواره‌ی "زیر چتر لبخند"‌بزرگان عرصه موسیقی، شاعران، نویسندگان،‌ بازیگران و مجریان مطرح رسانه ملی حاضر خواهند شد.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار