نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: انصاف در برداشت آب از بالا دست تا پایین دست رعایت شود و هر کس به میزان مقرر آب استفاده ببرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حمیدرضا فولادگر نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با اشاره به مشکلات پیش روی شهرستان اصفهان و خاص خواندن مشکل در شرق اصفهان اظهار داشت: با توجه به خسارت ناشی از خشکسالی های اخیر بیکاری های زیادی در شغل کشاورزی و وابسته به آن ایجاد شد و برخی از آن در زمینه ی صنعت رخ داد که در این رابطه آثارش بیشتر نمود پیدا کرد و می بایست نمایندگان به همراه مسئولین اجرایی استان و کشور دست به دست هم داده تا مشکلات حل شود.

عضو کمیسیون صنعت و معدن کشور با توجه به حل برخی مشکلات در اجرای مصوبات و قوانین مجلس گفت: در رابطه با مسائل مرتبط، با کمبود قانون مواجه نیستیم و اگر خلع قانونی باشد در مجلس آمادگی داریم تا قانون گذاری جدیدی وضع کنیم و در حمایت از جبران خسارت خشکسالی و پروژه های در رابطه با آب، در قانون سالیانه احکامی آورده شده و در این رابطه مصوباتی اجرا خواهد شد.

فولاد گر با اشاره به مصوبه شورای عالی آب به اجرایی شدن این مصوبه تاکید و عنوان کرد: احیای حق آبه از اولویت های مهم شورای عالی آب است و به ترتیب سهم آبه داران، اشتراکی ها، بخش آب شرب و صنعت و کشاورزی از دیگر موارد مربوط به این شورا است که می بایست به زودی اجرا شود و همچنین تکمیل و اتمام پروژه های انتقال آب و تکمیل هر چه سریعتر تونل بهشت آباد که موجب مطرح کردن بحث استیضاح وزیر نیرو در مجلس شد در راستای پیگیری های مربوط به شورا قرار گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس از ادامه ی برخی پروژه ها در رابطه با آب استان خبر داد و افزود: می بایست بخشی از پروژه های آبی که به استان های دیگر می رود به استان اصفهان باز گردانده شود و در ادامه بررسی ها پروژه ی سد کارون و سد یلان فریدون شهر در مرحله ی بررسی و شروع کار می باشد و لیکن از همه مهمتر اصلاح برداشت های بی رویه از زاینده رود می باشد و امیدواریم با گذاشته شدن ایستگاههای مربوطه در مسیر بتوان جلوی طرح های غیر قانونی را گرفت.

وی با تاکید بر رعایت برداشت ها از بالادست تا پایین دست رودخانه تصریح كرد: می بایست انصاف در برداشت آب از بالا دست تا پایین دست رعایت شود و هر کس به میزان مقرر آب استفاده ببرد.

این مقام مسئول شهرستان اصفهان با اشاره به قول های داده شده در جاری شدن آب جهت کشت پاییزه به شرق اصفهان متذکر شد: در فاصله ی مقرر شده از حال تا پاییز می بایست خسارت به کشاورز داده شود و در این رابطه مبلغی جهت قسط اول پرداخت شده است و قسط دوم می بایست هر چه سریعتر به حساب کشاورز واریز شودب/


برچسب ها: برداشت ، های ، بی ، رویه ، از ، زاینده ، رود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.