سفرنامه‌ای درباره اسلام در آمریکای لاتین

شهاب اسفندیاری نویسنده و کارگردان مجموعه مستند "جهانشهری ها" گفت: سری دوم این مجموعه قالب سفرنامه ای دارد و داستان آن که در شش کشور کاستاریکا، ونزوئلا، کوبا، اکوادور، بولیوی و پرو سر می گذرد ، به زودی از آنتن شبکه سه پخش می شود .

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ شهاب اسفندیاری نویسنده و کارگردان مجموعه مستند "جهانشهری ها" که سری دوم آن نیز به زودی از این شبکه پخش می شود، درباره ویژگی های این اثر گفت: سری اول جهانشهری ها در کشور انگلستان تصویربرداری شده بود اما در سری دوم آن به 6 کشور آمریکای لاتین سر زده ایم. این مستند از کاستاریکا شروع می‌شود. به ونزوئلا، کوبا، اکوادور، بولیوی و پرو می رسد. در این سری همراه با ادگاردو اسعد یکی از جهانشهری ها در سری اول به این کشورها سفر کرده ایم.

وی ادامه داد: به دلیل این که مردم آشنایی چندانی با کشورهای آمریکای لاتین ندارند، در ابتدای هر قسمت شرح مختصر و مقدمه ای درباره وضعیت اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی کشورها بیان می کنیم و به نوعی تاریخ و فرهنگ آن ها معرفی می شود.  همچنین در تعدادی از قسمت ها به سراغ مسلمانان به ویژه شیعیان ساکن در این کشورها رفته و با آن ها صحبت می کنیم و با مراکز فرهنگی و دینی این مناطق آشنا می شویم.

اسفندیاری به بعضی از تفاوت های ساختاری سری اول و دوم جهانشهری ها اشاره کرد و افزود: سری اول این مستند قالب اپیزودیک داشت و هر قسمت به گفت و گو با یک فرد اختصاص می‌یافت اما سری دوم مجموعه قالب سفرنامه ای دارد و شخصیت محور است. زیرا بیشتر بر فعالیت ها و اقدامات ادگاردو تاکید می شود اما در بعضی از قسمت ها یعنی حدود 7 قسمت هم به طور مستقل به مصاحبه با بعضی از مسلمانان ساکن در کشورهای آمریکای لاتین اختصاص می‌یابد. 

مستند "جهانشهری ها" کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که سری دوم آن در 25 قسمت 25 دقیقه ای آماده پخش است . سری اول این مجموعه در 13 قسمت 25 دقیقه ای سال 91 به پخش رسید و تاکنون به سه زبان فرانسه، ترکی و اردو دوبله شده و از شبکه سحر به پخش رسیده است. همچنین شبکه قرآن سیما نیز به بازپخش مجموعه پرداخته و این روزها از شبکه سه سیما نیز بازپخش می شود.

سایر عوامل برنامه عبارتند از:

تدوین: روزبه سجادی، مدیرتولید: مهدی جهانگیری، موسیقی:علیرضا معتمدی، ساخت تیتراژ: روح الله موحدیف تصویربردارا: محمدحسام پور و شهریار نیکان، صداگذاری: محمدحسین حیدری، گفتارمتن: امیرحسین مدرس.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار