پژوهشگران کشور به طراحی و ساخت محفظه و چشمه حرارتی تشعشعی و انجام آزمون های تشعشعی در محیط خود برروی صفحات کامپوزیت ماهواره شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی به منظور تاکید طراحی و اطمینان از عملکرد موفق آن، تجهیزات فضایی در معرض آزمون‌های حرارتی قرار دادند.

بنا بر این گزارش، در طرح حاضر خواص حرارتی یک نوع کامپوزیت که در سازه ماهواره به کار خواهد رفت مورد بررسی قرار گرفت، چنانچه نمونه آزمون قطعات کامپوزیتی به ابعاد 10*10 سانتی متر مربع و به ترتیب بدون پوشش با پوشش لاک سفید و با پوشش mli بوده که تحت تابش 500تا5000 وات بر متر مربع با روند افزایش 500 وات بر مترمربع به مدت 15 دقیقه در شرایط خلا یک میلیمتر جیوه قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش: از آنجا که این بررسی در محدوده ی تعریف شده برای اولین بار در کشور انجام شد لازم بود که فعالیت‌های مختلفی از جمله طراحی و ساخت محفظه و چشمه حرارتی تحلیل عددی انجام آزمون و مقایسه نتایج انجام پذیرد.

در ادامه این گزارش آمده است:برای این منظور شرایط مورد نیاز در یک محفظه شیشه‌ای شبیه سازی شد و با ابداع چشمه حرارتی محدوده دمای بیش از 300 درجه سانتی گراد  ایجاد گردید و آزمون‌ها بر روی نمونه‌ها انجام شد.



انتهای پیام/

برچسب ها: طراحی ، حرارت ، محفظه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار