مسوول روابط عمومی محیط زیست استان گلستان از آتش سوزی در منطقه دو راهی دشت پارک ملی گلستان بر اثر بی‎احتیاطی مسافران خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گرگان ، احمد دباغیان افزود: این آتش سوزی حدود ساعت 16 جمعه در حوزه استحفاظی استان خراسان شمالی نرسیده به دوراهی دشت رخ داد و حدود 5 هکتار دچار حریق شد.

وی بیان داشت: نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و نیروهای امدادی و مردمی از استان گلستان و خراسان شمالی برای اطفای حریق به منطقه یاد شده اعزام و در عرض یک و نیم ساعت این آتش سوزی را مهار کردند.
دباغیان عامل این آتش سوزی را هم مثل چهار آتش سوزی دیگر، عامل انسانی ومسافران عبوری اعلام کرد و گفت : این آتش سوزی از کنار جاده شروع شد وبیشتر پوشش گیاهی سیاه تلو و ارس در آتش سوخت.
وی گفت:این پنجمین آتش سوزی ظرف دو ماه گذشته درپارک ملی گلستان است.

مسوول روابط عمومی محیط زیست استان گلستان افزود: در این مدت دو بار منطقه پیچ سلیمان کشته، یکبار منطقه دره گوشاد، یکبار منطقه ییلاق و یکبار منطقه دو راهی دشت طعمه حریق شده است.

این پارک با وسعت 92 هزار هکتار، زیستگاه گونه‌های زیبایی از حیوانات مختلف از جمله گوزن، آهو، غزال، قوچ، میش، پلنگ و ... است. وجود مناطق جنگلی و استپی، پارک‌های ملی و طبیعی، آبشارهای زیبا و منحصر به فرد طبیعی در این منطقه، خلقت بی‌نظیر و بی‌بدیل آفریدگار توانا را به رخ هر بیننده‌ای می‌کشاند/ش/ن.



برچسب ها: آتش ، گلستان ، پنجمین ، پارک ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.