داوود ميرخاني رشتي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ ضمن بيان اين مطلب افزود: هم اكنون حدود 90 درصد قطعه سازي داخلي، مونتاژ است و بسياري از استانداردهاي اوليه قطعات در كشور رعايت نمي شود.
وي ادامه داد: طي سال هاي اخير تغيير و تحولات مناسبي در حوزه خودروسازي كشور صورت گرفته، اما هنوز به آن ميزان و درجه مورد انتظار مصرف كننده نرسيده است.
مشاور انجمن خودروسازان با بيان اينكه 80 درصد قطعات خودرو از بيرون وارد كارخانه مي شود، تصريح كرد: كيفيت بالاي خودروي توليدي مستلزم در اختيار داشتن قطعات كيفي و استاندارد است.
وي با بيان اينكه صنعت قطعه سازي زير بناي صنعت خودروسازي است، افزود: نمي توان كشوري را نام برد كه صنعت خودروسازي داشته باشد اما صنعت قطعه سازي آن پيشرفته و مدرن نباشد.
ميرخاني رشتي اظهار داشت: متاسفانه در ايران به دليل نداشتن اقتصاد آزاد و توليد رقابتي، شبكه قطعه سازي به خوبي شكل گرفته است.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون 2 هزار قطعه ساز در كشور وجود دارد، اما اين قطعه سازان كوچك هستند و توان مديريتي، مالي و مهندسي آنها در حد يك شركت كوچك است./ق2