گواهينامه هاي قديمي اگر چه رنگ و لا آبي نداشته اما از يك حيث جالب بود است.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ گواهينامه هاي امروزي با يك ظاهري زيبا نه باطني زيبا صادر مي شوند و اين گواهينامه كه در قديم به آن تصديق نامه مي گفتند يكي از كارتهاي هوشمندي است كه در كيف و جيب هر فردي پيدا مي شود.

 

 
براي مصداق از سال 1377 تا 1391 تعداد 2 ميليون و 655 هزار و 619 جلد گواهينامه صادر شده است.اما اين آمار حاكي از آن نيست كه از سال 1377 گواهينامه صادر شده است بلكه از حدود سالهاي 1299 (شمسي)گواهينامه يا همان تصديق نامه صادر مي شده است. 

 
 
 
البته اندكي از افراد جامعه هستند كه از اين گواهينامه كم ندارند گواهينامه هر وسيله نقليه اي را كه وارد چرخه روزگار شده با طي نمودن آموزشهاي لازم اخذ مي كنند.


 
به گفته ي سرهنگ هويدا تزار ، رئيس پليس مركز صدور گواهينامه راهور ناجا در سال 1305 در تصديق نامه رانندگان يك قسمتي بود مربوط به درج حسن رفتار و سوء رفتار كه در صورتي كه راننده تخلف يا تصادف مي نمود در گواهينامه اش در قسمت سوء رفتار موارد انظباطي درج مي شد و در حالي كه سابقه سوء رفتار بيش از حد معمول بود گواهينامه اخذ و راننده مي بايست در كلاس هاي آموزشي شركت و در نظميه يا شهرباني تعهدي مي داده و سپس مجددا براي وي تصديق نامه صادر مي شوده است.
 
اما در صورتي كه راننده به مجروحان در سوانح رانندگي كمك مي كرد و يا كمك به بازگشايي معبر و تسهيل ترافيك مي نموده براي وي موارد حسن رفتار در گواهينامه اش درج مي شد.از اين دسته از رانندگان تقدير مي شد و تسريع در ارائه خدمات به اين افراد مي شد.




 بر اساس اين گزارش اولين بار اين مهم در سال 1305 رخ داده است و برگه زريني بر گواهينامه هاي قديمي بوده تا شايد با اين اقدام رفتار رانندگان اصلاح شود.

گزارش از : اميرحسین تشيعّي


انتهای پیام/

برچسب ها: گواهینامه ، قدیمی ، سابقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار