بررسی روند اجرای دو ماهه‌ی 8 برنامه‌ی "طرح تحول سلامت"

آقاجانی گفت: اجلاس ستاد اجرای تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های تهران روز گذشته در دانشگاه تهران با هدف بررسی روند اجرای برنامه‌های طرح تحول برگزار شد.

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی و معاونان آنها و همچنین روسا و مدیران بیمارستان‌های شهر تهران روز گذشته در دانشگاه تهران برگزار شد.

وی افزود: در این اجلاس و در حضور وزیر بهداشت و معاونین  درمان، غذا و دارو و توسعه و منابع انسانی بیمارستان‌های فیروزگر ، امام خمینی و... گزارشی را در خصوص اجرای برنامه تحول نظام سلامت و بسته‌های خدماتی کاهش پرداخت بیمار، خرید تجهیزات و دارو در بیمارستان و عدم ارجای بیماران به خارج از بیمارستان، انجام زایمان طبیعی، مقیمی پزشکان، ارتقای کیفیت ویزیت، و ارتقای هتلنیگ و نظارت بر حسن اجرای برنامه طی 2 ماه ابتدایی اجرا طرح تحول، ارائه نمودند.

وی ادامه داد: روسای بیمارستانها با ارائه چالش‌های موجود تجربیات خود را برای اجرای هر چه بهتر این برنامه به اشتراک گذاشتند.

آقاجانی گفت: در راستای بهسازی بلوکهای زایمانی باید از صندوق ترویج زایمان طبیعی بهره گرفته شود و روسای بیمارستانها حین اجرای بسته‌ی خدمتی مقیمی پزشکان و متخصصان در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت علاوه بر نظارت بر حضور پزشکان در فعالیت‌ها در چارچوب دستورالعمل تحول نظام سلامت نظارت نمایند.

آقاجانی خاطر نشان کرد: با توجه به اعتبار تخصیص یافته در بحث ارتقای کیفیت هتلینگ و گزارش‌های حاصل از بازبینی وضعیت هتلینگ بیمارستانها توسط تیم‌های ارزیابی ستادی تلاش مناسبی جهت اجرای برنامه صورت پذیرد و از ناظرین فنی امور ساختمانی و مهندسی در این زمینه استفاده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار