معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد

کاهش 30 درصدی پرداختی بیماران در بیمارستان‌های دولتی

آقاجانی گفت: در 2 ماهه‌ی اول اجرای طرح تحول بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از برنامه ی کاهش میزان پرداخت بهره‌مند شدند.

 محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در 2 ماهه‌ی اول اجرای طرح تحول بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از برنامه‌ی کاهش میزان پرداخت بهره‌مند شدند.

وی افزود: نظر به اینکه اهداف اصلی برنامه‌ی نظام تحول سلامت حفاظت مالی از شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت، ساماندهی خدمات بیمارستانی و ارتقای کیفیت و دسترسی عادلانه‌ی مردم به خدمات درمانی است، حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت با محوریت اقشار آسیب پذیر از طریق ساماندهی تامین خدمات بیمارستانی و کاهش پرداخت سهم بیماران در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت از 15 اردیبهشت در کشور اجرا شد.

وی ادامه داد: در این مدت میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستانهای دولتی در خدمات مشمول برنامه از 37 درصد به 7 درصد رسیده است و هموطنان بستری واجد بیمه پایه ی سلامت تنها 10 درصد از مبلغ صورتحساب تنظیمی این برنامه را براساس تعرفه‌ی قیمت مصوب پرداخت می نماید.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر روستائیان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر( دارای دفترچه بیمه روستایی) و سایر افرادی که از طریق نظام ارجاع به بیمارستان‌های مشمول برنامه مراجعه می‌کنند 5 درصد هزینه ی خدمات را پرداخت می‌کنند.

آقاجانی گفت: بیمارستان‌های مشمول از ابتدای اجرای برنامه به ارائه تمامی خدمات تشخیص و درمانی، دارو و تجهیزات و ملزومات مصرف پزشکی و تمامی بیماران بستری در همان بیمارستان‌ها یا زنجیره تامین خدمات مکلف شده‌اند که ضوابط این امر به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: براساس این برنامه در صورتیکه بیمارستانی امکان ارائه تمامی خدمات مورد نیاز بیمار را نداشته باشد، براساس زنجیره ارجاع بین بیمارستانی مصوب ستاد اجرایی دانشگاه عمل خواهند نمود و مسئولیت و هزینه های نقل و انتقال بیماران (آمبولانس) و هزینه خدمات ارائه شده به عهده‌ی بیمارستان ارجاع دهنده می باشد.

آقاجانی خاطر نشان کرد: همچنین مابه‌التفاوت تعرفه‌ها یا تعهدات بیمه ای و خدمات ضروری و حیاتی خارج از بسته بیمه پایه مشمول این برنامه قرار می گیرند و با توجه به تاثیر زیاد خدمات اورژانسی به شاخصهای سلامت بیماران تحت نظری که زمان برای آنها حیاتی است از حمایت بیشتری از این طرح برخوردار خواهند بود.



انتهای پیام/


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار