سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان‌‌های گرمسار و آرادان از مرمت بقاع امامزادگان علی‌اکبر و ابوسعید (ع) در شهرستان آرادان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، مهوش کمالی گفت: مرمت امامزاده علی‌اکبر (ع) شامل برداشت آجر فرسوده گنبد امامزاده، ایزولاسیون و تعویض آجر‌های فرسوده‌نما، اصلاح دیوارها و ... است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آرادان، کار یکسان‌سازی قبور و آجر فرش محوطه، اصلاح نمای ایوان‌‌های ورودی، سفیدکاری شبستان و بازگشایی ایوان ورودی انجام شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان‌‌های گرمسار و آرادان با اشاره به مرمت امامزاده ابوسعید (ع) در روستای هدف گردشگری پاده نیز گفت: مرمت بنای این امامزاده نیز شامل استحکام‌بخشی گنبد، کاهگل‌کاری بام، تعویض ناودان‌های فرسوده و ... است.

کمالی، مرمت و حفظ و نگه‌داری بناهای تاریخی را در جذب سرمایه‌گذار، گردشگر و توسعه گردشگری منطقه موثر دانست.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان‌‌های گرمسار و آرادان تصریح کرد: روستای پاده در 2 کیلومتری شرق شهرستان آرادان واقع شده و در این روستا آثار و اماکن تاریخی فراوانی از جمله آب انبار، قلعه، حمام، یخچال، خانه‌‌های قدیمی، امامزاده و ... وجود دارد.

گفتنی است؛ امامزاده علی‌اکبر (ع) یکی از اماکن با ارزش شهرستان گرمسار و آرادان به شمار می‌رود که به شماره 2160 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و از قدمت بالایی برخوردار است.

این امامزاده در طول سال به خصوص بیست و یکم ماه مبارک رمضان و 28 صفر پذیرای هزاران زائر از سراسر کشور است.

امامزاده ابوسعید (ع) نیز به شماره 20165 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: سمنان ، مرمت ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.