یک دکترای علوم تربیتی عضویت در شبکه های اجتماعی را به شدت اعتیاد آور دانست و به اعضای این گونه شبکه ها هشدار داد: مراقب باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛دکتر الهام کاویانی از شبکه های اجتماعی به عنوان گونه ای جدیدی از ارتباطات نام بردکه چندسالی بیش از عمر آن ها نمی گذرد و در عین حال مورد توجه گروه های مختلف جامعه قرار گرفته اند.

وی در ادامه به کارکرد های مثبت و منفی عضویت در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: پخش شدن اطلاعات فردی و دسترسی آسان سایر افراد به این اطلاعات به علت نبود کنترل زیاد از جمله معایب این نوع ارتباطات است که می تواند مشکلاتی را متوجه افراد کند.

به گفته این دکترای علوم تربیتی دسترسی به اطلاعات شخصی در این محیط ها بسیار زیاد است و هکر ها نیز قدرت نفوذ زیادی در این سیستم های ارتباطی دارند.

کاویانی در ادامه ارتباط حاصل از این شبکه های اجتماعی را از نوع ارتباطات مصنوعی و ساختگی دانست و گفت: احتمال دروغ بودن این اطلاعات به دلیل نبود ارتباط مستقیم وجود دارد و این مسئله امکان سوء استفاده های اجتماعی و حتی سیاسی را زیاد می کند.

این دکترای علوم تربیتی در ادامه عضویت در شبکه های اجتماعی را به شدت اعتیاد آور دانست و گفت: کاربران این نوع شبکه های اجتماعی ساعت ها در محیط مجازی پای رایانه خود می نشینند و این اتفاق می تواند مشکلاتی را برای آن ها بوجود آورد.

وی افزود: احتمال بروز افسردگی ها و کاهش شدید احساسات اعضای فعال شبکه های اجتماعی وجود دارد، چرا که اینگونه وسایل ارتباطی به دلیل ساعت ها عدم ارتباط با محیط بیرون و نبود ارتباط حضوری و چشم در چشم می توانند آسیب زا باشند./ز


برچسب ها: کرمانشاه ، شبکه ، شدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.