امسال زکات فطریه ازطریق دبیر خانه شورای زکات شهرستان خوی جمع آوری می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ،دبیر شورای زکات شهرستان خوی درجمع خبرنگاران بااعلام این خبرگفت: بر اساس قانون زکات مصوب مجلس و همچنین ابلاغیه دفتر مقام معظم رهبری طی نامه رسمی که به تمامی فرمانداران بعنوان اعضای شورای زکات ارسال شده ، آمده است که هیچ یک از ادارات و نهادها و ارگانها حق جمع‌آوری زکات فطریه را ندارند .

علی زینالی تصریح کرد:جمع آوری زکات فطریه ازطریق دبیرخانه شورای زکات که درکمیته امداد امام خمینی(ره)مسقر است انجام می شود که پس از شمارش مبالغ دردبیرخانه،درصورت نیاز مبلغی نیز مازاد برفطریه به نیازمندان معرفی شده از طریق هیئت امنا همان مسجدکه اسامی نیازمندان به صندوق انداخته شده برای آنها پرداخت می شود.

وی درپایان اظهارداشت: : با توجه به اینکه موسسات خیریه نیز برخی از هزینه‌های خود را از محل زکات فطریه تامین می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه و ارائه لیست نیازمندان خود از این نعمت الهی برخوردار شوند.

لازم به ذکر است شورای زکات از چند دستگاه اجرایی از جمله کمیته امداد، سازمان بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، جهاد کشاورزی، فرمانداران، بخشداران و علمای اهل تسنن و شیعه تشکیل شده که رئیس شورای زکات امام جمعه هر شهرستان است./ز

برچسب ها: خوی ، امسال ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.