ایلام/

تردد 613هزار نفر زائر از پایانه مرزی مهران

مدیر پایانه مرزی مهران از تردد از 613 هزار و 719 نفر زائر ایرانی و خارجی از طریق این پایانه مرزی از ابتدای امسال تاکنون خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمود ساریان با اعلام این خبر گفت: از این تعداد  زائر 354 هزار و 710 نفر  از طریق پایانه مرزی مهران وارد و 259 هزار و 9 نفر نیز از مرز بین المللی مهران خارج شده اند.

وی افزود: بیش از 58 درصد مسافرانی که از مرز مهران تردد کرده اند را اتباع ایرانی تشکیل می دهد و مابقی از اتباع بیگانه شامل ‎کشورهای عراق - افغانستان - پاکستان - هندوستان - آذربایجان و ترکیه هستند.

مدیر پایانه مرزی مهران افزود: تردد در مرز مهران به خاطر خدمات دهی مناسب به مسافران در این پایانه بین المللی و نیز امنیت و نزدیکی به عتبات عالیات به صورت عادی و روان صورت می گیرد.

شهرستان مرزی و نفت خیز مهران در همسایگی عراق و در جنوب باختری استان ایلام قرار دارد.

مرز رسمی این شهرستان به سبب نزدیکی به شهرهای زیارتی و پایتخت عراق، حضور و سکونت شیعیان در استان های آن سوی مرز در کنار پیوندهای مذهبی، قومی و فرهنگی مردم مناطق مرزی و بخشی از بغداد با جامعه استان ایلام، امن ترین مسیر رفت و آمد و مرز جمهوری اسلامی ایران در همسایگی عراق به شمار می رود.

روزانه به طور میانگین پنج هزار نفر از راه این مرز بین المللی در 100 کیلومتری ایلام به شهرهای مذهبی عراق و ایران سفر می کنند.

پایانه بازرگانی مهران نیز یکی از مهم ترین مبادی صادرات کالا و خدمات از جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق است.

نزدیک به یک میلیارد دلار کالای ساخت ایران در سال 92 از راه این پایانه مرزی به عراق صادر شد.
 
 
انتهای پیام/ز
برچسب ها: تردد ، زائر ، مرز مهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.