مشکلات ناشی از استفاده از سموم در تولیدات و محصولات کشاورزی و شرایط استفاده از آن روز گذشته با حضور وزیر بهداشت و جهاد کشاورزی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی شد.

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: مشکلات ناشی از استفاده از سموم در تولیدات و محصولات کشاورزی و میزان مورد استفاده از سموم توسط کشاورزان در کمیسیون بهداشت و درمان با حضور 2 وزیر بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی بررسی شد.

وی گفت: آنچه مسلم است، استفاده غیر استاندارد از سموم دفع آفات کشاورزی نه تنها مفید نیست بلکه به شدت ارتباط مستقیم با آلوده سازی محصولات کشاورزی دارد.

وی تصریح کرد: براساس آنچه در ماده 34 قانون برنامه پنجم توسعه آمده، استفاده از سموم دفع آفات کشاورزی در جهت حفظ این محصولات الزامی است اما آنچه مورد بحث است نحوه استفاده از این سموم و میزان آن است که سلامت محصولات کشاورزی را تحت الشعاع خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه تاکنون کنترل آفات کشاورزی با این سموم به خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: هنوز هیچ اقدام موثری در خصوص آموزش کشاورزان برای نحوه استفاده از این سموم صورت نگرفته است و با توجه به ارتباط مستقیم آن با سلامت محصولات کشاورزی ضرورت دارد خلا آموزشی در این زمینه مرتفع شود.

وی افزود: همچنین نظارت‌ها در این زمینه کافی نبوده و باید هر چند وقت یک بار میزان این سموم در محصولات کشاورزی بررسی و موارد مشکوک مشخص و بررسی شود.



انتهای پیام/
برچسب ها: سموم ، کشاورزی ، مجلس ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار