پزشکیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مشکل سلامت در شهرهای کوچک به قوت خود باقی است

روند کنونی اجرای "طرح تحول سلامت" در چارچوب قانون نیست چنانچه قرار بود بر اساس درآمد حاصل از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده مشکل سلامت شهرهای زیر 20 هزار نفر حل شود اما هنوز مشکلات به قوت خود باقی است.

مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: روند کنونی اجرای "طرح تحول سلامت" در چارچوب قانون نیست چرا که مطابق آنچه پیش‌بینی شده بود حرکت نکرد.

وی گفت: درآمد حاصل از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه باید صرفا خرج مشکلات سلامت شهرهای کوچک و زیر 20 هزار نفر می‌شد اما این مهم اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه مشکلات تجهیزات پزشکی و کمبود نیروی انسانی در شهرهای کوچک و مناطق محروم به شدت وجود دارد خاطرنشان کرد: حتی در مورد اختصاص 10 درصد خالص هدفمندی برای بیماران صعب‌العلاج و کم‌بضاعت نیز عدالت رعایت نشد و این درآمد جایی دیگر و بری درمان بیماران بستری صرف شد.

وی با اشاره به نادرست خواندن اجرای سیستم ارجاع به شیوه کنونی افزود: سیستم ارجاع و طرح پزشک خانواده مطابق قانون پیش نرفت و پرداخت 90 درصد هزینه‌های درمان از سوی دولت نه تنها به حل واقعی مشکلات نمی‌انجامد بلکه مشکلات را در مناطق محروم و دور از امکانات دو چندان می‌کند.

وی ادامه داد: همه نگاه‌ها در طرح تحول به درمان و پوشش درمانی است در حالی که قرار بود هزینه‌ها کنترل شود و اگر قرار است دولت همه اعتبارات خود را برای درمان بدهد باز هم در این بخش منابع بیشتری احتیاج است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار