عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

هزینه "داروهای صعب‌العلاج وارداتی" کمرشکن است/ سایه داروهای برند بر داروهای ژنریک

اگرچه عنوان می‌شود قیمت دارو تا حدی کاهش یافته است اما واقعیت این است که هر چه در قیمت دارو به خصوص داخلی صرفه‌جویی شود، چند برابر باید برای واردات داروهای صعب‌العلاج برند هزینه شود.

شهلا میرگلوبیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مبلغ دارو اندکی کاهش یافته است و در مقابل داروهای برند برای بیماری‌های صعب‌العلاج با 90 درصد یارانه دولتی چند برابر قیمت واقعی خود در سایر کشورها وارد می‌شود.

وی گفت: این در حالی است که حتی کشورهای توسعه ‌یافته و در حال توسعه نیز ریسک خرید داروهای برند را نمی‌کنند و بر درمان با پایه داروهای ژنریک اکتفا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قیمت داروهای برند چند برابر داروهای ژنریک است، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص توجه به تولید داخل و توسعه تولید داروهای ژنریک به نظر می‌رسد، برخی سودجویان از خلأهای قانونی استفاده کرده و از واردات داروهای برند در سود جستن خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: در همین خصوص کمیته‌ای پنج نفره از نمایندگان عضو کمیسیون و شرکت‌های تخصصی دارویی برای سامان دادن به این معضل شکل گرفته و به زودی نتیجه بررسی‌‌های خود را اعلام خواهد نمود.



انتهای پیام/

برچسب ها: دارو ، واردات ، ژنریک ، برند ، سود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار