ایلام/

کسب رتبه چهارم صنایع دستی ایلام در میان 31 استان

صنایع دستی استان ایلام که در سالهای اخیر در کشور خوش درخشیده و نامی برای خود دارد مورد توجه سازمان میراث فرهنگی کشور نیز قرار گرفت.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام در این بارها گفت: این حوزه بر اساس شاخصه های آموزش، توسعه، ترویج و امور بازرگانی و حمایت از تولید در طول سال 92 از سوی معاون صنایع دستی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
ˈرائد ناصری فرˈ افزود: در بررسی های انجام گرفته از سوی مرکز این معاونت موفق به کسب رتبه چهارم در میان 31 استان کشور شده است.
وی عمده فعالیت های این حوزه در سال گذشته را برگزاری همایش تجلیل از هنرمندان صنایع دستی، صدور کارت شناسایی برای صنعتگران، ایجاد تشکل های غیر دولتی، ساخت فیلم کوتاه و تهیه 32 برنامه تلویزیونی، دریافت چهار نشان ملی مرغوبیت کالا برای نخستین بار، برگزاری شش نمایشگاه سراسری و استانی صنایع دستی و حضور و مشارکت در نمایشگاه های سایر استان ها عنوان کرد.
معاون اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان ایلام افزود: علاوه بر این اقدام هایی نظیر برپایی بازارچه موقت و دایمی صنایع دستی، افزایش 30 درصدی صادرات ، طراحی و بسته بندی محصولات صنایع دستی، استاندارد سازی رشته های صنایع دستی و پرداخت تسهیلات خانگی و پشتیبان، بیمه هنرمندان صنایع دستی و ایجاد 450 فرصت شغلی برای هنرمندان این عرصه در این مدت انجام شده است.
فرش، گلیم نقش برجسته، جاجیم و نمد از مهم ترین صنایع دستی استان ایلام محسوب می شوند.
 
 
 
 
انتهای پیام/ش
 
برچسب ها: رتبه ، چهارم ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.