مدیرکل استاندارد استان زنجان از سنجش 451 ترازوی اصناف از اول ماه رمضان تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،داود کارگر‌زاده گفت: طرح «طه» در ماه مبارک رمضان در استان زنجان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این طرح از اول ماه رمضان آغاز شده و تا پایان آن ادامه دارد، اضافه کرد: طرح «طه» اجرای هماهنگ استاندارد‌سازی در استان زنجان است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه این اداره‌کل در طول ماه رمضان نسبت به کنترل صحت عملکرد توافق‌های موجود در صنوف می‌پردازد، ادامه داد: این کنترل عملکرد به ویژه در صنوفی که نسبت به عرضه و فروش اقلام پرمصرف مانند آش، حلیم، زولبیا و بامیه، خرما و ... اقدام می‌کنند، در سطح استان زنجان اجرا می‌شود.

وی در زمینه چگونگی اجرای طرح «طه» تصریح کرد: کارشناسان و بازرسان اداره‌کل استاندارد با حضور در محل عرضه این اقلام نسبت به کنترل صحت عملکرد ترازوها اقدام می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر ترازوی صنفی با ویژگی‌ها، فاکتورها و شاخص‌های تعریف شده برای یک ترازوی سالم مطابقت نداشته باشد به مالک ترازو اخطار داده می‌شود که در نخستین فرصت نسبت به تعمیر یا تعویض ترازوی معیوب اقدام کند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه چنانچه مالک نسبت به حل مشکل ترازوی معیوب خود در موعد مقرر اقدام نکرد طبق قانون برای رسیدگی به تخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شود، ادامه داد: از اول ماه رمضان ‌تاکنون 451 مورد ترازوی معیوب مورد سنجش کنترل عملکرد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر همشهریان انتقاد و یا پیشنهادی در راستای اجرای بهتر طرح «طه» داشته باشند می‌توانند با سامانه 1517 تماس بگیرند، گفت: همشهریان مطمئن باشند به موارد مطرح شده از سوی آنان رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، اصناف ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.