باید به سمت نظام پیشگیری از بیماری‌ها حرکت کنیم/ شایع‌ترین عفونت‌ها در کشور ویروسی هستند

مهمترین اصل در نظام سلامت پیشگیری است و باید با سرمایه‌گذاری به این سمت حرکت کنیم تا نتایج بهتری نسبت به درمان حاصل شود.

بابک عبدی‌نیا عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ،‌گفت: گاهی اوقات درمان، هزینه‌های صد برابری نسبت به پیشگیری برای نظام سلامت در پی دارد که آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت نظام پیشگیری از بیماری‌ها از جمله عفونت‌ها حرکت کنیم، گفت: شایع‌ترین عفونت‌ها در کشور ویروسی هستند که براحتی قابل انتقال بوده و از طریق تماس‌های موجود به سایر اعضای جامعه تسری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه عفونت در تمامی رده‌های سنی مشاهده می‌شود، اذعان داشت: یکی از عفونت‌هایی که معمولا در افراد مشاهده می‌شود پس از عمل پیوند کلیه است که سیستم ایمنی بدن نسبت به عامل خارجی واکنش نشان داده و نسبت به دفع آن اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: با انجام آزمایش‌های مختلف سعی می‌شود این عضو همخوانی با بدن پیدا کند و برای ادامه کار کلیه سیستم ایمنی را کاملا ضعیف می‌کنیم لذا فرد دچار عفونت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بدن در چنین شرایطی مستعد عفونت‌های موجود در جامعه می‌شود ،خاطرنشان کرد: این عفونت‌ها چنانچه به موقع تشخیص داده نشود و یا کارهای لازم برای پیشگیری از آنها صورت نگیرد، می‌تواند خطرات زیادی را برای سلامت فرد از جمله مرگ بدنبال داشته باشد.



انتهای‌پیام/

برچسب ها: پیشگیری ، سرایت ، ویروس ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار