کارگران متقاضی با تماس با سامانه‌های کار و کارگری شهر تهران به عنوان نیروی کار معرفی می شوند.

رمضان لطفی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر مردم کم و بیش با سامانه های کار آشنا شده اند، افزود : براساس تعهدات باید در سال 93 با همکاری سازمان رفاه و نظارت شورای شهر تهران 5 سامانه ها ديگر راه اندازی شود كه در این راستا فراکسیون کارگری مجلس شورای شهر نیز نگارش دستور العمل های جدید در خصوص راه اندازی سامانه جمع آوری شده است ، به طوری که در انتظار ابلاغ نهایی ساماندهی کارگران فصلی شهر تهران هستیم.

لطفي با اشاره به اينكه  اين طرح از سال 87 آغاز شده است گفت: کارگران متقاضی با تماس با سامانه های کار و کارگری شهر تهران به عنوان نیروی کار معرفی می شوند .

وي افزود: در حال حاضر 7 سامانه کار و کارگر در مناطق 4،5،7،8،11،12 و 22 تهران وجود دارد و در تمامي مناطق 22 گانه نيزدفاترسامانه راه اندازي شد و افراد مي توانند با مراجعه به اين دفاتر و ثبت نام شناسنامه گارگري دريافت نمايند.

وي گفت:از سال گذشته تا کنون اقدامات بسیاری در جهت خدمت به کارگران فصلی در سطح تهران رخ داده است به طوری که از مهمترین این اقدامات چکاب سلامت و ارائه مشاوره سلامت به خانواده های کارگران است .

لطفی با اشاره به اهدافی همچون نهضت سوادآموزی و ایجاد فضای شغلی برای بازماندگان از تحصیل این قشر از جامعه اظهارکرد: تلاش سازمان رفاه، ارائه خدماتی است که وضعیت کارگران فصلی را ارتقاء دهد.

معاون توانمندسازی و مشارکت های عمومی سازمان رفاه با اعلام اینکه در سال گذشته ، 39بيش از هزار کارگر به سامانه های شهرداری در سطح مناطق مراجعه کرده اند، بیان کرد: متقاضیان علاقه مند به فعالیت در شهرداری از طریق این سامانه برای کار به معاونت خدمات شهری معرفی می شوند ، این در حالی است که شرایط و ویژگی های جذب نیروی کار با اولویت انتخاب از این گروه ها
پیگیری می شود.

وی یکی دیگر از اقدامات موثر معاونت توانمندسازی و مشارکت های عمومی سازمان رفاه را همکاری شهرداری با سایر نهادها برای جذب کارگران ایرانی عنوان کرد و گفت: با مشارکت دستگاه ها و نهادهای همکار مقرر شد امسال، وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی ، سازمان تامین اجتماعی ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سایر نهادهای مرتبط، شهرداری تهران را به عنوان عاملیت ساماندهی کارگران فصلی در راه اندازی سامانه کار و کارگر یاری کنند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: کارگران ، کار ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار