مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر 90 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان زنجان در حال فعالیت هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمدمهدی احمد نیا اظهار داشت: در بخش کشاورزی در سراسر کشور همواره کشاورزانی هستند که امکان عرضه مستقیم محصولات خود به بازار مصرف را ندارند.

وی افزود: استان زنجان نیز همچون سایر استان‌های کشورمان از این امر مستثنی نبوده و همواره عده‌ای از کشاورزان وجود دارند که توانایی رساندن مستقیم تولیدات خود را به دست مصرف کننده ندارند.

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی جهادکشاورزی استان زنجان تصریح کرد: عدم توانایی برخی کشاورزان در فروش مستقیم محصولات خود به مصرف‌کنندگان موجب پیدایش حلقه‌های واسطه بین تولیدکنندگان اصلی و مصرف‌کنندگان در بخش کشاورزی می‌شود.

این مسئول بیان کرد: افرادی که به عنوان واسطه‌ در بخش کشاورزی فعالیت می‌‌کنند، از این کار سودی 20 تا 30 درصدی عایدشان می‌شود.

احمد نیا عنوان کرد: نمی‌توان نقش افراد به عنوان واسطه در بخش کشاورزی را به طور کامل منفی ارزیابی کرد چون این افراد در حقیقت به کشاورزانی که توانایی بازاریابی برای تولیدات خود را ندارند کمک کرده و محصولات آنها را خریداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه واسطه‌ها به نوعی در بخش کشاورزی تمام کشورها فعالیت می‌کنند، بیان داشت: نکته بحث‌ برانگیز در مورد واسطه‌ها یا دلالان در بخش کشاورزی کشورمان ورود افراد زیادی در این حیطه است که مشکل بزرگی برای کشاورزی کشورمان به وجود آورده است.

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی جهادکشاورزی استان زنجان ادامه داد: واسطه‌ها در بخش کشاورزی محصول تولیدی کشاورزان را سر مزرعه به قیمت پایین خریداری کرده و این محصول با دست به دست شدن در بین دلالان مختلف، سپس به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

این مسئول تاکید کرد: ورود افراد زیاد در نقش واسطه در رساندن یک محصول به دست مصرف‌کننده موجب شده تا محصول تولیدی با قیمت بسیار پایین از کشاورز خریداری شده و در عوض با چندین برابر قیمت خریداری شده از کشاورز به دست مصرف کننده برسد.

احمدنیا خاطرنشان کرد: برخی از واسطه‌ها و دلالان در بخش کشاورزی فقط به قصد انتفاع شخصی وارد این فعالیت می‌شوند که در این بین کشاورزان و مصرف‌کنندگان ضرر زیادی را متحمل می‌شوند.

وی تصریح اظهار کرد: در بخش کشاورزی کشورمان شاهد یک شبکه مویرگی از توزیع کنندگان و دلالان هستیم که باعث افزایش ضایعات این بخش می‌شود.

مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان زنجان در پایان بیان کرد: در حال حاضر 90 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان زنجان در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کشاورزی ، زنجان ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.