پایگاه خبری "‌صدای مخالف" در گزارشی با اشاره وضعیت بحرانی ایجاد شده در عراق ،‌نوشت :‌ ریشه یابی این بحران می تواند موضوعات اساسی پنهانی را از پس پرده خارج کرده و بر همگان عیان نماید .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ 

ـ اسرائیل بزرگ ؛‌ از نیل تا فرات
از دیدگاه "تئودور هرتسل" پدر و بنیانگذار صهیونیسم جهانی مفهوم " اسرائیل بزرگ " استقرار یک دولت یهودی از مصر تا فرات است . خاخام فیشمن یکی از اعضای آژانس یهودیان فلسطین در نهم ژوئیه 1947 در سازمان ملل این گونه می گوید : سرزمین موعود برای ما از رودخانه نیل نصر تا فرات کشیده شده که این پهنه بخش هایی از سوریه و لبنان را نیز در بر می گیرد . هرتسل طرح " از نیل تا فرات" را در سال 1904 نوشته است . 

در سال 1982نیز مقاله دیگری با مضمون تداوم طرح های استعماری انگلستان در خاورمیانه منتشر گردید که در بخش هایی از آن آمده است : طرح ینون ( از نیل تا فرات ) یک طرح استراتژیک اسرائیلی است که برتری منطقه ای رژیم صهیونیستی را حتمی می کند . بر اساس این طرح اسرائیل باید کشورهای عربی اطراف خود را با تقسیم آن به مناطق کوچک تر و ضعیف بالکانیزه کرده و محیط سیاسی و جغرافیایی خود را مطمئن نماید . 
به گفته سیاستمداران صهیونیست " عراق " بزرگترین و اصلی ترین چالش استراتژیک اسرائیل محسوب می شود . به همین دلیل این کشور بعنوان محور بالکانیزه کردن خاورمیانه و جهان عرب تعیین شده است . بر اساس طرح " ینون " , استراژیست های اسرائیلی عراق را به سه بخش مستقل جدا کرده اند : دولت مستقل کردها , دولت مستقل شیعیان و دولت مستقل اهل تسنن . نخستین گام برای اجرای این طرح "جنگ میان ایران و عراق " بود . 

در آن زمان کشورهای غربی جنگ میان "ایران و عراق" را تا 8 سال به درازا کشاندند و موجب بروز بدبختی ها , معلولیت ها , بیماری های لاعلاج و دهها تراژدی دیگر در مرزهای میان دو کشور شده اند . بحران سلامت و تلفات این جنگ با تلفات جنگ جهانی اول قابل مقایسه است . این خطای تاریخی عراق کاملا در راستای منافع کاخ سفید انجام گرفت و چهره ای غیرواقعی و غلط از اسلام را برای دنیا ایجاد نمود . 
پس از پایان این جنگ ویرانگر میان ایران و عراق ایالات متحده , اتحاد جماهیر شوروی را بزرگترین تهدید برای واشنگتن اعلام کرد ؛ کشوری با 17 میلیون جمعیت . سپس ادعای دزدی نفتی توسط کویت از میادین نفتی مشترک توسط کاخ سفید مطرح شد و "آوریل گلسپی" سفیر آمریکا در بغداد شخصا چراغ سبز تجاوز به کویت را به صدام نشان داد . 

پس از آن ایالات متحده با سوء استفاده از قطعنامه سازمان ملل در سال 2003 طرح اشغال و نابودی عراق را با تجاوز به خاک این کشور آغاز نمود و برنامه از پیش تعیین شده برای "تجزیه عراق" را وارد مرحله عملیات کرد . " عملیات انجام شده " در عراق هم طرح آمریکا را برای توسعه حضور نظامی در خاورمیانه اجرا کرد و هم نقشه اسرائیل را برای برقراری دوستی با اقلیم مستقل کردستان عملیاتی نمود . بعلاوه اینکه این اقلیم از دیرباز در رویای استقلال بوده است . 

بخشی از خواب " از نیل تا فرات " با این حمله محقق شد و تلاش برای بیش از هفتاد سال نفوذ و تجاوز در منطقه برای تسلط بر آن همچنان ادامه پیدا کرد . به نوشته سرهنگ رالف پیترز در اوایل دهه 1990 چشم انداز نهایی آمریکا و اسرائیل خیال نابودی تمامی ملت ها است .

ـ مقدمه سازی های آمریکا برای تجزیه عراق 
مطمئنا تصادفی نیست که در 1 مه 2006جو بایدن , یکی از اعضای دیرینه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا  و معاون کنونی اوباما به همراه "لسلی گلب" رییس سابق این کمیته مقاله ای مشترک در "نیویورک تایمز " نوشته و در آن از تجزیه عراق و تقسیم آن به بخش های کوچک قومی سخن گفته اند . در بخشی از این مقاله این گونه آمده است : باید به هر گروه قومی مذهبی _ کردها , اعراب شیعه و اعراب سنی _ منطقه مخصوص به خود داده شود . 

اجرای این طرح در سال 2003 در عراق بدون توجه به تعداد زیادی از ازدواج ها و روابط بین قومیتی و بسیاری از مسائل مشترک و در هم آمیخته شده میان اقوام و مذاهب این کشور آغاز گردید . عنوان مقاله این دو سیاستمدار آمریکایی "اتحاد از طریق خودمختاری و تفکیک در عراق " بود . این طرح را در حالی درنظر بگیرید که هزاران خانواده عراقی که زن و شوهر در آن شیعه و سنی هستند و بستگان خانوادگی نیز از اقوام مختلف می باشند , نیز مدنظر دارید . 
این طرح پنج مرحله ای شامل قوانین مجزا و امور داخلی تفکیک شده در مناطق کردنشین , شیعه نشین و سنی نشین است که توهم و شرارت آمریکایی , انگلیسی و اسرائیلی را در عراق پیاده سازی میکند و موجب تسلط امپراطوری های غربی بر این مناطق می شود . 

جهالت محض را در این طرح باید درکنار غیرمشروعیت و غیرقانونی بودن آن قرار داد . به وضوح می توان دریافت که هیچگونه آگاهی و شناختی از اقلیت های قومی و مذهبی عراق اعم از مشارکت و همکاری های دوجانبه هزاران مسیحی , زرتشتی , ترکمن , یهودی و دیگر اقلیت ها با یکدیگر طی سالیان دراز در میان سیاست مداران آمریکایی و نیز ماموران اطلاعاتی سیا وجود ندارد . 

در اکتبر 2007 , جو بایدن تلاش کرد با ایجاد یک واقعیت ساختگی رای اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان سنا را که به " غیرالزام آور بودن " طرح تقسیم عراق به سه بخش مجزا رای داده بودند را تغییر دهد . به نوشته واشنگتن پست در آن زمان : این اقدام "نقطه عطفی" برای اجرای سیاست های آمریکا در خاورمیانه محسوب می شود . واشنگتن ساختاری سه گانه را وارد مفاد قانون اساسی عراق کرد و بایدن تلاش های دیپلماتیک محلی و منطقه ای برای تسریع تکامل طرح و اجرای هرچه زودتر آن آغاز نمود . 

ـ تدوین قانون اساسی عراق تحت اشغال آمریکا
 بر اساس قوانین بین المللی چنانچه قانون اساسی کشوری تحت اشغال نگاشته شود , کاملا بی اعتبار است . بنابراین قانون اساسی کنونی در عراق از لحاظ مشروعیت ساقط بوده چرا که در زمان حضور آمریکا در بغداد و دوران اشغال عراق نوشته شده است . نکته قابل توجه اینکه تنها "کردها" از این قانون نوشته شده استقبال کردند . 

تعهد دولت آمریکا به اهداف و طرح های اسرائیل کاملا واضح است . بایدن _ که به اذعان خود یک صهیونیست است _ در کنفرانس سالانه " ژورنال استریت " در سپتامبر 2013 اظهار داشت : " اگر اسرائیلی وجود نداشت ما باید یک "ابداع" دیگر برای اطمینان یافتن از در امان بودن منافع ما در جهان و بخصوص خاورمیانه ایجاد می کردیم . به گاز , نفت و اهداف استراتژیک ما فکر کنید (!) "
بایدن در بخش دیگری از این سخنان گفت : حمایت آمریکا از اسرائیل همیشگی , راسخ و قطعی است . باراک اوباما عمیقا باید متعهد به حفظ موجودیت و امنیت رژیم اسرائیل باشد . این تعهد از دادوستدهای دیپلماتیک , روابط اقتصادی و سیاسی و حمایت های انفرادی واشنگتن از تل آویو در بسیاری از موارد کاملا قابل تشخیص است . بطور حتم تقویت روابط سیاسی و تجاری اسرائیل با کردهای عراق از سال 1990 نیز امری تصادفی نیست . 

در ماه ژوئن سال جاری , بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در دانشگاه تل آویو اظهار داشت :" ما باید از آرمان کردهای عراق برای استقلال حمایت کنیم . " پیشتر نیز وی طرح تجزیه عراق به بخش های کوچک تر و فروپاشی این کشور و دیگر مناطق خاورمیانه را ترسیم و علنی کرده بود . این اظهارات و حمایت ها نمی تواند بدون توجه به ذخیره عظیم نفتی در کرکوک _ تحت استقرار کردها _ باشد ؛ هدفی که پیشنهاد آن از 66 سال گذشته و در نخستین سالهای تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی مطرح گردید . 



انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار