صندوق سازمان تأمین اجتماعی بزرگترین صندوق است که در حل مشکلات صندوق فولاد کمک بسیاری کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق‌ها باید موتور توسعه کشور باشند امروز بزرگترین صندوق‌های صندوق تأمین اجتماعی که در حل مشکلات در صندوق فولاد کمک کرده نقش صندوق‌ها باید در اقتصاد ایران دیده شوند و صندوق‌ها تکیه گاهی برای اقتصاد سالم شوند.

وی ادامه داد: مهمترین هدف و عنصر در سازمان تأمین  اجتماعی اعتماد  است باید اعتماد شرکا را روز به روز افزایش دهیم ، روزی که سازمان تأمین اجتماعی را تحویل گرفتیم اصلی‌ترین گمشده تأمین اجتماعی اعتماد بود. اعتماد ارزشمند ترین چیزی است که ما باید آن را دنبال کنیم ، نهاد تأمین اجتماعی شاخص میزان عقلانیه است و دور اندیشی جامعه  است. و به میزانی که تأمین اجتماعی در بحران قرار گیرد جامعه هم در حالت نامناسب قرار می‌گیرد.

ربیعی اظهار د اشت‌: من معتقد نیستم نهاد رسمی می‌تواند پاسخگو و حل کننده باشد و یک گام بزرگ به میدان آوردن نهادهای غیردولتی است. و یکی از برنامه‌های ما توانمند کردن افراد آسیب دیده و مبارزه با فقر و گرسنگی است که صندوق تأمین اجتماعی سرآمد و پیشرو سایر صندوق‌هاست.کارآمدی و بهبود و استمرار یکی از شعارهای ماست.

وی ادامه داد: تأمین اجتماعی یکی از مسیرهای صحیح برای عدالت اجتماعی است. منابع تأمین اجتماعی بین نسلی هستند. در جامعه‌ای که بخش خصوصی ضعیف و جرأت ندارد ما باید آن را قوی کنیم.

 وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ما باید نقاط ضعف خود و دنیا را بشناسیم.و در حال  حاضر متأسفانه موسسه عالی پژوهشی تأمین اجتماعی را فریز می‌کنیم که باید به سرعت آن را بازگشایی کنیم.

در ادامه نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: صندوق تأمین اجتماعی مشاع و بین نسلی هستند و می‌بایست سرمایه گزاری برای انجام تعهدات نسل آینده انجام دهند. که اگر جهت گیری منافع ملی باشد به اقتصاد کشورمان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: بشر به این رسید که بتواند امنیت خاطر و امنیت اجتماعی ایجاد کند. بهترین مکانیسم مشارکت همه‌ی مردم نظام بیمه‌های اجتماعی است ، خوشبختانه در کشور ما بر اصل 29قانون اساسی دقت شده و هم نظام رفاهی اجتماعی که بر سه قسمت بخش حمایتی بدون مشارکت مردم، بخش بیمه‌ ای و بخش امدادی است.

وی تصریح کرد: در 2 سال اخیر بیش از تهدید ساختاری سازمان تأمین اجتماعی خلق ارزش‌های نامناسب با مأموریت‌های سازمان به ادبیات غیر متناجس با ادبیات بیمه‌‌آی بوده این تهدید را خطرناک‌تر از تهدیدهای مالی و ساختاری می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: اشکال این تغییرارزش‌ها ادبیات جدید و اعتماد سوزی بود پشتوانه اصلی سازمان تأمین اجتماعی اعتماد است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ، تأمین ، اجتماعی ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار